donderdag 1 september 2011

wc papier?

Telefoontje van pap, hij zegt dat 't wc papier op is. Jeetje, dat kan toch niet, ik heb laatst nog een grootverpakking gekocht ... wat zou daar mee gebeurd zijn? Ik zeg tegen pap dat hij nog eens moet gaan kijken op 't verwarmingskamertje, bij de voorraad, daar moeten nog genoeg wc rollen liggen. Ik neem aan dat 't goed is want ik hoor hem hier niet meer over. Een aantal dagen later zie ik dit briefje liggen:

"is toiletpapier niveau 2 besteld?"

"Pap, er is toch voldoende wc papier boven?", dit omdat ik zijn  'niveau 2' associeer met de wc boven op de badkamer. En dan begint 't me te dagen: hij bedoelt misschien 't incontinentiemateriaal'? Ik zie toevallig een pak liggen bij de klapper van de thuiszorg: hiervan is nog voldoende op voorraad, alleen staat er niet 'for men level 2' op de verpakking, maar 'Lady' ...... en dat stoort hem al langer.  Ik zeg tegen pap dat ik zal kijken wat ik kan doen ;-)
Ik bestel een proefverpakking level 2 en level 3. Misschien moet ik 'zijn' verbandjes  in deze verpakking doen?

11 opmerkingen:

  1. En toch vind ik het mooi om te lezen in je verhaal dat hij heel goed weet dat hij een man is en dat zijn gevoel dus hierin opspeelt. Toch mooi dat hij ondanks niet alles meer weten er toch een soort van oer gevoel in hem zit: ik ben een man!

    Het brengt bij mij de herinnering terug aan mijn vader toen hij zo ziek was en luiers om moest. Hij vond dat zo erg om als man zich te moeten laten verschonen. Hij was toch mijn stoere vader.

    Zou je hem zijn mannelijk gevoel kunnen geven als je ze uit de verpakking haalt, Inge?

    Fijne dag
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen Inge !!! Ik kan me voorstellen dat dit voor verwarring zorgt bij je paps ;-) Laten we eerlijk zijn wij gebruiken toch ook geen inlegkruisjes for men hihi
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kunt ze misschien los in een kastje opstapelen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, doe ze in de mannenverpakking.
    Of idd los, zoals Marja zegt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sneu, hè, die aftakeling. Ik geloof dat zowel mijn vader als mijn moeder dat luiergedoe nog erger vonden dan gewassen of gevoerd moeten worden. Je kunt alleen maar je best doen om er zo zorgvuldig mogelijk mee om te gaan, en dat doe je!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wel prettig dat hij de luiers gebruikt.
    M'n moeder wilde ze niet toen ze nog thuis woonde.
    Ze werd boos als je het voorstelde, ze ontkende alles.
    Was erg jammer, ze gebruikte wel dotten toilet papier, in het hele huis vond je snippertjes papier.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, kan me voorstellen dat ie daarover valt! Hij is een men tenslotte ;)

    Goed geregeld Inge!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat zou ik maar doen Inge. Want ik kan me voorstellen hoe hij zich voelt. Als ik incontinentie-matrasjes koop (die we onder in de boot gebruiken) word ik ook altijd meewarig aangekeken. En echt hoor, het is voor onderin de boot!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heb je geen lege schoenendoos waar je ze in kunt doen? Alhoewel...dan verdwijnt de doos misschien in de papiercontainer. Blijft lastig, maar je pa heeft een punt....
    Groetjes,
    marion

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ondanks dat het voor jou weer meer werk betekent, moet ik hier toch hard om grinniken.
    Fijn dat hij ze wíl gebruiken, en zich nog zó goed in t koppie voelt dat hij wel dat stukje decorum wil houden.
    Ik zeg: mooi!

    Kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Toevallig zag ik ze deze week ergens in de winkel for men, dacht meteen aan jou. Maar ik kon maar niet reageren.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge