zondag 30 oktober 2011

boos ....

ra ra wat staat daar in de vriezer?
Ik wist 't wel .... pap vindt 't vreselijk dat de garagepoort is 'vergrendeld'. Vanmiddag al weer twee keer telefoon gehad. Twee keer moeten uitleggen dat hij zelf bij 't vergrendelen (door mijn broer) aanwezig is geweest, en dat hij 't ook goed heeft gevonden. 'Oh ja, en waarom weet ik daar niets meer van? Ik wil met de fiets weg ....' *Zucht* 'Je kunt niet met de fiets weg omdat 't sleuteltje kwijt is ....' En daar weet hij natuurlijk ook niets meer van. Ik probeer 't allemaal een positieve draai te geven: 'het is veel veiliger om te lopen, met al dat drukke verkeer. Ze rijden je zo van je sokken af als jij met je fiets over al die drukke wegen en kruispunten fietst.' Ik heb makkelijk praten, zegt hij, ik hoef niet te voet met alle boodschappen uit de stad te komen ..... Nee, dat klopt, maar hij ook niet ;-)

7 opmerkingen:

  1. Wat heb jij een engelengeduld Inge! En wie weet, belt hij nog wel een paar keer met hetzelfde verhaal....
    Groetjes,
    Marion
    ps. Ik bedoelde iets anders met mijn blogvraag. Ik heb de tekst enigszins aangepast :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer thuis...en daar ga je weer. Hou je taai en liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk een potje mosterd te herkennen.
    Vind het fijn dat je ondanks dat het je misschien ook wel eens een beetje teveel wordt.
    Zo liefdevol over je vader schrijft en voor hem zorgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het kan ook weer een reaktie zijn, dat je weg was onbewust.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat moet dat erg zijn wanneer mensen je vanalles vertellen waar je zelf niets meer van weet... daar wordt je toch vreselijk achterdochtig van? Is het zo, dat als je dat dan ook weer vergeet, dat het gevoel dan wel bij je blijft? Moeilijk hoor...

    O, mijn man vond van de week een hele peperkoek in de koelkast... laat ik het erop houden dat ik erg verstrooid kan zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heftig toch allemaal en wat doe je het goed. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Misschien een idee om de fiets weg te doen? Dan wordt hij er niet steeds aan herinnerd als hij hem ziet. Het steeds opnieuw uitleggen helpt meestal niet of maar heel kort.
    En na een poosje is de fiets écht uit zijn geheugen.
    Groetjes,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge