zaterdag 15 oktober 2011

de heup

Na donderdag een hele middag met pap op stap te zijn geweest, gunde ik me gisteren een 'off-day' oftewel een  vaderloze dag. Heerlijk even kunnen bijtanken in Aken, 'n fantastisch mooie stad, helaas heb ik geen foto's gemaakt .... Stom ....
Pap liep afgelopen donderdag door 't huis met zijn wandelstok. Nu doet hij dat wel vaker. En als ik vraag waarom zegt hij dat hij dat af en toe wel eens leuk vindt. Gekke man met altijd 'n antwoord klaar .... Toen ik donderdag dus met hem op stap ging liep hij een klein beetje moeilijk. Hij zei dat hij wat last van zijn heup had gehad, maar dat 't al bijna over was en dat ik me alsjeblieft geen zorgen moest maken. 't Was ook niet dat ik me zorgen maakte, maar achteraf vind ik 't jammer dat ik 't niet heb aangekaart bij de huisarts .... Gisteren hoorde ik dat pap afgelopen maandag héél véél last had van zijn heup, en zelfs niet mee is kunnen gaan wandelen. Dat wandelen zou om half 2 beginnen, en ik was tot half 12 bij hem: toen was er echt niets aan de hand. Wat is er in die tussenliggende 2 uur gebeurd? Geen idee ..... Op dinsdag heb ik niets gemerkt (hij zat toen de hele tijd voor de televisie, zonder op te staan, herinner ik me nu), en woensdag ben ik niet langs geweest. Pap heeft 'n hoge pijndrempel, als hij niet mee gaat wandelen dan heeft hij ècht pijn. Jammer dat hij mij dat niet duidelijk maakt of vertelt tijdens een van zijn vele telefoongesprekjes .... Net alsof hij vergeet dat 't wel handig is als hij me zoiets doorgeeft. Ik ben nu ook aan 't denken of 't verward-zijn van afgelopen week niet te maken heeft met een opflakkering van 'n ontsteking, bijvoorbeeld in zijn heup? Even afwachten hoe 't komende week gaat met lopen, en anders toch maar een afspraak maken bij de huisarts ....

6 opmerkingen:

  1. Fijn dat je vader geen aansteller is, maar nu blijkt dat dat ook wel eens lastig is. 'k Hoop dat het meevalt.

    Ja, Aken is mooi. Zijn er ook wel eens geweest. Slapen in een verbouwd kasteeltje in Limburg en overdag naar Aken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien is hij gevallen en kan hij zich dat niet herinneren. Ik hoop dat het niets ernstigs is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me inderdaad verstandig om even naar de huisarts te gaan....
    Had je ook van dat mooie weer in Aken. Hier was het prachtig weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoop voor je vader dat het goed afloopt. Leuk zo'n dagje er even op uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Inge,

    't Zou natuurlijk heel goed kunnen dat hij een slijmbeursontsteking in zijn heup heeft? Of dat hij gevallen is nadat jij bent weggegaan? 't Blijft raden he, ik zou gerust overleggen met de huisarts. Zeker als je je afvraagt of de toenemende verwardheid van afgelopen week er misschien mee te maken heeft.

    groeten van Marijke

    p.s. ik heb het boek Dun ijs gekocht en gelezen en aan mijn collega's van de thuiszorg gegeven om te rouleren, nog bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat vervelend voor je vader, hopelijk is het van voorbijgaande aard.

    Leuk dat het zo mooi was in Aken, lijkt mij ook een prachtige stad.

    Wens je een fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge