donderdag 27 oktober 2011

herfst

Ik ben een week niet thuis. 't Is herfstvakantie in 't gedeelte van Nederland waar mijn zonen op school zitten en we zijn samen met twee van hen richting zuidoosten gereden. Alles is  - voorzover mogelijk - voorbereid: thuiszorg, huishoudelijke en wmo-hulp zijn op de hoogte, broers weten ervan, koelkast is gevuld en thuisblijvende zoon heeft  instructies gekregen. Ook in paps agenda staat met grote letters geschreven 'Inge is er niet', maar aangezien hij er niet of nauwelijks in kijkt is dit eigenlijk vergeefs. Is niet erg, dat 't erin geschreven staat is ook voor anderen die langs komen en 't niet weten fijn om te lezen. Denk ik. Pap heeft me tot nog toe drie keer gebeld. De eerste keer was om te vragen waar 't strijkijzer ook al weer staat ('oh, ben je er niet, dat wist ik niet, fijne vakantie!'), de tweede keer om me mee te delen dat hij op zwart zaad zit ('oh, ik wist niet dat je op vakantie bent, dat heeft mij niemand verteld!'). De derde keer om me te vertellen wat hij die dag had gedaan, en om me te vragen of ik soms nog meer karweitjes voor hem had. 'Ik heb 't gras gemaaid, aan de voor- en aan de achterkant. Dat wilde ik je vertellen, dan ben je op de hoogte van wat ik heb gedaan vandaag. Heb je soms nog een karweitje voor me? Oh, ben jij er niet .... dat wist ik niet, fijne vakantie nog. Zijn er soms nog meer van mijn soort (?) bij je?'


Ik heb 't fototoestel goed 'recht' gehouden, de horizon is hier alleen niet horizontaal ;-)
Kreeg een bericht van mijn zoon: ben bij opa geweest, hij vroeg van welke organisatie ik was ..... en een van mijn broer: pap heeft gebeld voor geld, maar L. had ook al wat langs gebracht? Ik hem hem nog wat gegeven. Hij was "krutteltig" (= lastig), vertrouwt niemand meer behalve mij, zegt hij ;-)


Over 'loslaten' gesproken: 't vierde telefoontje van pap was vandaag: hij is bezig aan zijn laatste snee brood .... ik zit hier niet meer zo lekker nu .....

12 opmerkingen:

  1. Dan denk ik dat je inmiddels in de auto zit op weg naar huis? Zit ik er ver naast?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch ook genieten hoor, van je welverdiende vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Telefoontje naar broer of zoon of ze even brood willen halen voor je pa!!
    Het begint mij op te vallen dat jij de constante factor in jouw pa's beleefwereld bent (of hoe zeg je dat?), maar dat neemt niet weg dat jij RECHT hebt om FIJN vakantie te vieren dus blijf waar je bent en geniet Inge!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik onderschrijf de reactie van Sjonke.
    Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He dat is niet lekker op vakantie gaan zeg, dat snap ik gelijk maar toch hij is in goede handen, probeer het (zover als het lukt) los te laten en lekker er van te genieten.

    sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Probeer te delegeren, Inge. Je hebt deze week hard nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo herkenbaar ,

    Fijne vakantie groetjes Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik hoop dat je ondanks dat een leuke week hebt en laat maar even los alles, het komt daar allemaal wel goed. Het zou misschien goed zijn om de telefoon ook maar thuis te laten, maar dat kan natuurlijk niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Toch een hele fijne vakantie, Inge. Probeer het maar even los te laten (zeg je tegen mij ook :-S )
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Inge ik wil je toch een hele fijne vakantie wensen want dit heb je toch zeker verdiend hoor! Veel sterkte met je vader maar wat is dit moeilijk hoor echt jij bent toppie!!!
    lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  11. o o...als jij maar uitgerust thuiskomt...
    Denk om jezelf hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oefff..dan is vakantie opeens niet meer zo ontspannen lijkt me. Maar mag ik eerlijk zeggen dat ik de manier waarop je de dingen schrijft wel heel leuk vind om te lezen? ik moet er zelfs een beetje om lachen. En dan lach ik natuurlijk niet om je paps hoor. Maar meer de situaties die plaatsvinden. Dementie is diep triest.
    Sterkte! hoop dat je toch wat van je de afgelopen vakantiedagen hebt genoten.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge