donderdag 6 oktober 2011

geldzaken

Net bij pap geweest. Zo te merken heeft hij me niet gemist. Maar aan de 'gemiste oproepen' thuis te zien heeft hij me iedere dag een aantal keren gebeld. Toch voel ik me daar niet schuldig om. Pap belt gewoon vaak, of ik nu thuis ben of niet. En hij is goed verzorgd de afgelopen 5 dagen! Ik vul de koelkast aan met spullen die ik voor hem heb gekocht, zet de televisie een stuk zachter en maak een pot koffie voor hem. Tja, die televisie, ongelooflijk hoe hard dat ding staat. Ik vraag hem of hij iets aan zijn oren heeft omdat dat ding zo luid staat. Maar nee hoor, zegt hij, hij heeft niets aan zijn oren. Dat weet ik ook wel, en vraag waarom dat ding dat zo hard staat. "Omdat ik daar tegen kan ..... " Dan ben je dus uitgepraat .... Ik zet 'm toch maar zachter, dat praat iets prettiger. Op tafel ligt een acceptgiro die hij zelf heeft ingevuld, 't bedrag in geld heeft hij ook nog eraan vast gemaakt met een paperclip .... Gelukkig dat ik dit kan onderscheppen en hem 't geld kan teruggeven. Hij snapt niet meer hoe 't bankwezen functioneert. Voor 't zelfde geld zou hij 't formulier zo in de brievenbus hebben gedaan ....
Om even terug te komen op enkele reacties van gisteren:
Die bus stond geparkeerd ergens langs de weg. Daarmee hebben wij niet gereisd, maar ik vond/vind 'm wel erg leuk! V.w.b. 't plaatsen volgens schema: met de blogger 'oude stijl' was dat geen enkel probleem. Maar met deze versie lukt 't me niet, ondanks dat ik in 't schema de juiste datum en de juiste plaatsingstijd instel. Bij de conceptberichten staat er dan ook netjes 'gepland' achter, met datum èn tijd. Dus waarom 't niet functioneert .... geen idee. Datum en tijdsinstelling op mijn laptop zijn trouwens 'goed', dus daaraan ligt 't ook niet. En jammer Verg(r)eetmenietje dat je gestopt bent met bloggen!

8 opmerkingen:

  1. Ja, er is van alles mis met Blogger. Mijn geplande berichten worden soms wel en soms niet op tijd geplaatst. Bij Verg(r)eetmenietje kreeg ik trouwens al een paar weken een waarschuwing dat er malware aan de site gekoppeld was. Ik ben er dus niet meer geweest uit angst een virus op te lopen.
    Ook kunnen veel mensen niet reageren op blogs. Dat is vaak te verhelpen door van browser te veranderen.
    Maar weblog spant de kroon. Die arme stakkers zitten nu al meer dan een maand zonder. Veel zijn elders opnieuw begonnen.
    Toestanden.

    Je kunt trouwens gerust de woordverificatie uitzetten, want Blogger heeft een prima spamfilter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Troost je Inge, bij mij "doet ie het ook niet". Dus als je van mij een berichtje ziet verschijnen, zit ik ook echt achter mijn laptop.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die persoon die malware op haar blog heeft had wel een waarschuwing gehad, waarom ze er niks meedoet! Ik heb het oude dashboard weer in gebruik genomen was veel handiger vond ik.
    Goed dat je het onderschepte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een tijdje terug vroeg jij je toch af hoe je pa zo snel door zijn geld heen was? Misschien heb je hier je antwoord....

    Blogger werkt bij mij op dit moment helemaal niet. Mijn berichten worden niet eens geplaatst. Voorlopig lukt reageren nog wel.
    Wat Marja zegt over die woordverificatie....als jij vindt waar je dat uit kunt zetten, wil ik het graag weten. Ik houd voor een collega een blog bij en kan het nergens vinden.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Sjonke, je moet blogger terug zetten naar de oude dashboard en dan bij instellingen, reacties kan je hem uitzetten (even kort uitgelegd).
    Grappig dat van je vader. "Omdat ik er tegen kan", net alsof hij weer een puber is. -)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank aan Renske voor de tip.

    En Inge, heel erg bedankt voor de productinformatie. Ik heb de website opgezocht en ik zie kaas en slagroom. Hier kan ik wat mee. Ik zie het meteen een stuk minder somber in!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hoorde dat er ook mensen waren die geen commentaar konden plaatsen via blogger dus volgens mij rammelde het een en ander ;-)
    En fijn dat je er weer bent, aan de ene kant is het wel een geruststelling voor je dat je vader je niet "mist" ga ik van uit?
    Wat lief van de acceptgiro, hij denkt er toch weer aan.

    Ik wens je een heel fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben bang dat dit soort dingen niet specifiek bij alzheimer hoort (uiteraard wel meer). Oudere mensen hebben moeite met alles bij te houden. De dingen veranderen te vaak en wordt niet overzichtelijker. Wel fijn dat je zijn manier van geld overmaken hebt onderschept.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge