maandag 17 oktober 2011

scheermesjes


Nog niet zo heel erg lang geleden heb ik voor pap nieuwe (reserve) scheermesjes gekocht, van die 'fusion' dingen. Omdat niet ieder mesje op ieder houdertje past had ik er een fotootje van gemaakt, en daarmee ging ik op weg naar de drogist. Hij was er blij mee, want hij gaat graag goed verzorgd door 't leven, en daar hoort voor en volgens hem een net geschoren gezicht bij. Hij zei toen dat hij heel erg zuinig was op de mesjes en dat hij er heel erg lang ('maanden' zei hij) mee deed. Ondanks 2 mannen bij mij in huis die hun baarden met een soortgelijk mesje weg proberen te werken, weet ik niet hoeveel van die dingen  hier in een doorsnee maand gebruikt worden ..... Ik weet wel ongeveer hoe lang ik met een mesje doe, maar ik ben een ander verhaal ;-) Toen pap afgelopen donderdag zei dat de mesjes weer op (of weg) waren schrok ik. Ik wist niet meer precies hoe lang geleden ik mesjes heb gekocht, maar volgens mij was dat minder dan een maand. Is normaal gebruik één week per mesje?  Dan zijn de mesjes (4 per verpakking) na 4 weken 'op'. Kan ik niet echt geloven. Na heel goed zoeken vond ik trouwens nog een (derde) houder met mesje in 't koffertje dat hij laatst bij zich had voor zijn dagje uit. ..... Vandaag ga ik maar weer op stap om de voorraad aan te vullen. 

7 opmerkingen:

  1. Dat is een dure liefhebberij die mesjes. Leen scheert zich electrisch, maar ik gebruik ze van Venus en vind ze knap aan de prijs.

    Misschien kun je je vader er beter één tegelijk geven?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind scheermesjes belachelijk duur, ik heb hier een man die zich nat scheert en een ouberdochter en ik...
    Sanneke's idee is denk ik wel het overdenken waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het valt me op dat je veronderstelt dat er steeds een logische verklaring voor iets moet zijn. Zoals wanneer je vader zich afmeldt voor een wandeling.
    Maar volgens mij is dat bij Altheimer patienten echt niet altijd het geval. Ik merk bij mijn moeder dat ze de ene keer dit doet en de andere keer iets heel anders in dezelfde situatie. Ze vindt gezelschap écht heerlijk maar meldt zich soms af "omdat ze niet van gezelschap houdt". Ook het "opraken" van dingen is niet altijd logisch, want ze gooit ook dingen weg die nog niet aan vervanging toe zijn.
    Dus maak je niet te snel zorgen. De volgende dag kan er een heel andere situatie zijn.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vorig jaar had mijn man van gilette een gratis scheermes waar hij een jaar lang mee heeft gescheerd. Nu heeft hij 1 van Wilkison maar die zijn snel bot.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou ook niet weten hoelang je met zo'n scheermesje doet. Alleen oudste zoon gebruikt scheermesjes en doet er volgens mij best lang mee.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nouh vier in één maand is wel erg vreemd ;-)
    Inderdaad misschien gewoon één tegelijk geven.
    Dat ze duur zijn is één ding wat zeker is !!!!
    Maarre wel fijn dat paps zich wat dat betreft nog zo goed verzorgd.
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Scheermesjes, ja! Bij niet al te zware baardgroei doe je met een mesje van LIDL (waarom die dure?) ongeveer 2 weken, bij lichte 3, misschien 4 weken. Maar pas op! Wanneer de motoriek niet meer goed werkt, is helpen beter, ook elektrisch. En het is bij dagelijks gebruik snel genoeg gebeurd.
    In een verpleeghuis wordt standaard elektrisch geschoren, ook die vervelende haartjes bij de dames in nek en op kin!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge