vrijdag 7 oktober 2011

slecht weer

Ik voel me niet helemaal lekker vandaag. Ben dus erg blij dat een van mijn zonen naar opa wil gaan. 't Is wel een klein beetje uit eigenbelang dat hij naar opa gaat (in verband met een filmopdracht voor school), maar dat vind ik niet erg. En pap waarschijnlijk ook niet. Ik ben benieuwd of zoonlief herkend wordt trouwens ...
Gistermiddag belde pap om te zeggen dat hij bezoek had van zwager J. en schoonzus R., en dat J. de garagepoort had gerepareerd. Fluitje van 'n cent was 't blijkbaar. Hij had goed meegeholpen, zei hij. "Ja, we waren een gouden team van een dierenarts en een timmerman!" Volgens mijn tante had pap alleen maar op 't knopje van de elektrische bediening van de poort gedrukt ;-) 
's Avonds was 't hommeles: telefoontje met de opmerking dat hij zich ongerust maakt over oma .... zijn moeder dus, die halverwege de jaren zeventig van de vorige eeuw is overleden. Ik heb hem maar direct gezegd dat hij zich over oma niet ongerust moet maken omdat ze al heel lang geleden is overleden. Ik vertelde er direct bij dat in zijn dorpje van vroeger helemaal geen familie van hem meer woont. "Jawel, T. en E., die zijn er toch nog?" Och jeetje, zijn oom en tante, die zijn ook al járen dood. Zij woonden als ongetrouwde broer en zus van zijn moeder bij hen in. "En M. dan, ik ben bang dat die kwaad wil doen ...." M. was de man van een tante, volgens mijn vader een onbetrouwbaar persoon. Ik weet niet wanneer die is overleden, maar dat is ook vast al járen geleden. En dat vertel ik hem. Hij is opgelucht: "Goed dat ik dat weet, hè, ik ben weer helemaal opgelucht". Ja, hij wel, maar ik niet. 't Is dus blijkbaar echt waar, dat ook mensen met Alzheimer last kunnen hebben van verwardheid door de vallende blaadjes en 't stormachtige weer. Als hij maar thuis blijft, als hij maar niet gaat dwalen ..... 

8 opmerkingen:

  1. En dan ben je al een beetje ziek en ook nog zorgen erbij om een dwalende pap. Arme Inge. Beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedoel je dat met bijv. 't intreden van de herfst de verwardheid (onrust?) toeneemt? Apart zeg.
    Hoop dat jij je snel weer lekkerder voelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Probeer niet teveel te piekeren, Inge. En ik wens je van harte beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beterschap, Inge. Je weet wat je tegen mij zei, he: ff aan jezelf denken dan kun je daarna weer op volle kracht vooruit. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beterschap en het is net wat je voorganger al heeft gezegd, even aan jezelf denken. Hier zijn we ook wat half net geen griep maar er wat tussen in. Komt zomaar aanwaaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Inge,
    Beterschap ik neem het petje af voor jou....lieve groeten Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pas goed op jezelf Inge!! Even gas terug dan ben je hopelijk zo weer de oude.
    Fijn weekend,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Grappig hoe het weer invloed heeft op de menselijke geest.

    Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Moet wel altijd met een glimlach lezen hoe hij van dat soort foutjes maakt, zijn moeder die al jaren dood is... Je zegt het zo mooi, je hoort je liefde voor hem erin terug.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge