zaterdag 1 oktober 2011

't gaat weer eens over de krant

Gistermiddag, 'n uur of half 5. Telefoon, 't is pap: "zeg, ik heb vandaag geen krant gekregen". 's Morgens was ik nog bij hem, maar eerlijk gezegd heb ik er niet op gelet of wel of geen krant is bezorgd die ochtend. Ik geef 'm een paar suggesties: "Ga eens kijken of ie niet nog in de brievenbus ligt. Kijk eens bij 't oud papier. Misschien ligt ie in de krantenbak. Misschien heeft de hulp 'm gebruikt bij 't ramen lappen." Maar nee, hij had echt ó-v-e-r-a-l gekeken, de krant was nergens. Was dus niet bezorgd. Tja, hij vindt 't wel jammer, had zich na 't wandelen verheugd om de krant te gaan lezen. Jammer dan. 
Vanmiddag. Ik ruim dingetjes op die her en der liggen. En wat ligt er, nog netjes gevouwen, op de eetkamertafel? Juist ja, de krant van gisteren .... Pap blij, hij gaat direct lezen ;-)

7 opmerkingen:

  1. Opgelost! Wat zou jouw vader zonder jou moeten?

    Liefs uit Zeeland.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En ja als krijg ik toch even een hele dikke glimlach, tegelijkertijd denk ach meis wat zal het jou regelmatig een gevoel geven hmmmm

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig wordt hij op zulke momenten niet boos en hoef je niet op stel en sprong naar hem toe te racen. Maar het is en blijft vermoeiend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo simpel, dat je er niet op komt dat hij daar zou kunnen liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig de krant is weer boven tafel ;-)
    FIJN WEEKEND
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, meteen vergeten zodra het uit je gezichtsveld is, dat ken ik:-)
    Gelukkig is oud nieuws ook nieuws voor hem!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha, nou dat zou mij ook wel kunnen overkomen hoor. Dat ik finaal over iets heenkijk. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge