dinsdag 22 november 2011

de dag na de dip

Hartstikke leuk en hartverwarmend, alle reacties die ik gisteren kreeg op mijn 'dip'! Die is nog niet helemaal over, mijn hoofd zit nog vol, maar mijn rug is weer bijna goed en ik heb vandaag genoeg inspiratie voor een nieuw stukje ;-)
Pap hangt aan de telefoon als ik binnenloop. Boven, op zijn slaapkamer, met de deur dicht. Ik hoor dat hij niet in 't Limburgs maar in 't Nederlands spreekt met de persoon aan de andere kant van de lijn. Ik kan niet verstaan wàt hij zegt. Hoeft ook niet. Hij zal me vast vertellen met wie hij heeft gesproken, maar wat hij met die persoon bespreekt is zijn zaak. 't Gesprek is afgelopen, en ik roep naar boven dat ik er ben. "Ja, ik was aan de telefoon, met mijn dochter!", roept hij naar beneden.
"Zo, met je dochter .... weet je dat zeker?" zeg ik als hij voor me in de keuken staat. "Tuurlijk weet ik dat zeker, ik herken toch zeker haar stem!". Degenen die hier langer lezen weten dat pap maar één dochter heeft, en dat ben ik .... dus ik vraag hem wie ik dan ben. En dan valt 't kwartje ..... maar hij kan me nu niet vertellen met wie hij heeft gesproken. Hij weet 't niet meer.  "Met een van mijn schoondochters misschien, of was 't E. dat is toch ook een soort van dochter?". E. is zijn vriendin. Zij was inderdaad degene aan de telefoon. Zij gaat morgen een week op vakantie, samen met 'n vriendin en ze belde hem om afscheid te nemen. 
Ik vind dat pap vandaag een beetje in de war is, zeg hem dat ook. En hij beaamt 't. "Tja, die oude dag ....". 

9 opmerkingen:

  1. Gelukkig dat je je weer wat beter voelt!
    Het lijkt me een heel vreemde gewaarwording, als je vader dat zo zegt. Je bent er intussen wel aan gewend, maar toch...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blijkbaar voelt hij het heel goed aan dat zijn vriendin op reis gaat en is hij daardoor onrustig?

    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal vergeten te reageren gisteren, had je bericht wel gelezen trouwens en dacht dat doe ik vanavond wel, reageren.
    Fijn dat je er weer bijna helemaal bent. Apart dat telefoongesprek, wordt je dan op dat moment niet ongerust? Je wist eerst toch niet wie er had gebeld? Er kunnen natuurlijk alleen maar bekenden bellen, door het bel me niet register maar je weet maar nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dipjes komen en gaan. Iedereen is denk ik wel eens blogmoe. Ik heb ook niet altijd zin om te schrijven. Het is in ieder geval goed te lezen dat het met je rug beter gaat. Een dipje en daarbij lichamelijke ongemakken is geen handige combi.
    Wat sneu voor 'paps' dat zijn vriendin een weekje weg gaat. Blijkbaar is hij daar wat van in de war geraakt?
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn vader haalt ook regelmatig de namen van vriendin, dochter en kleindochter door elkaar. Bij hem is het "gewoon" de oude dag.
    Het lijkt me erg pijnlijk wanneer hij ons als personen gaat verwarren.

    Wat ik trouwens heel vreemd vind, is dat de link bij potpourri automatisch wordt ververst. Ik heb toch nadrukkelijk de url naar het dipje in het vakje geplakt.
    Weet jij een oplossing?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hello Inge,
    Thank you for visiting my blog, i enjoyed reading some of your posts, sounds like you dad and i are close companions.

    God Bless,
    Joe

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Inge,

    Wat schrijf je toch altijd mooi en integer over je vader. (Ik lees je stukjes altijd, maar regaeer niet iedere keer.)
    Wat moet dat toch moeilijk zijn... zo sta je gezellig met je dochter te kletsen aan de telefoon, en is er niks aan de hand, en het volgende moment snap je er weer helemaal niks meer van omdat je compleet iets anders aan het doen was dan je dacht... Je zou van minder van de leg raken...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, het leven moet heel vaak ontzettend verwarrend zijn voor hen, dat denk ik ook vaak. Op aanraden van een geriater leg ik tegenwoordig nog weinig uit, ik probeer alleen gerust te stellen.
    Mijn moeder is erg ziek momenteel, dat maakt haar verwarring alleen nog maar groter.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben even bij aan het lezen...ik heb ook last, niet zozeer van een dipje, meer lusteloosheid. Drie volle dagen niet geblogd...niks voor mij.
    Jij bent er gelukkig weer uit, al zit ik nog op het blogje van vandaag te wachten??!!
    Vraag me af of de vakantie van zijn vriendin weer meer verwardheid bij je pa zal geven......

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge