maandag 21 november 2011

dipje

't Lijkt wel alsof ik in een schrijfdip zit .... Niet dat er niet over iets te schrijven valt, maar ik kan me er niet altijd toe zetten om dingen die gebeuren te vertalen naar een stukje.  Ik heb 't de laatste tijd ook drukker gehad dan normaal. En aangezien voor mij 'twee dingen op een dag' al erg druk is .....
Ik probeer dagelijks naar pap te gaan, maar ook dit lukt niet altijd. Zolang 't nog zo gaat zoals 't gaat voel ik me daar niet heel erg schuldig over. Maar misschien toch ook weer wel: sinds een aantal dagen heb ik last van mijn rug, zonder dat ik daarvoor een oorzaak (i.e. plotse beweging, verkeerd tillen, op de tocht gestaan) kan aanwijzen. 't Gaat .... maar 't is vervelend. Ik denk echt dat de oorzaak ligt in 't feit dat ik 't drukker heb, niet fysiek maar voornamelijk in mijn hoofd. 
Leuke dingen heb ik afgelopen weekend gedaan: eerst afgelopen zaterdagochtend 'n glutenvrije markt bezocht. Da's 'n waar Walhalla voor mensen met coeliakie (glutenintolerantie) of tarwe-allergie. Je kunt je als niet-coeliaak niet voorstellen hoe 't is om gewoon alles te kunnen proeven wat uitgestald ligt op bordjes: pepernoten, gevulde speculaas, diverse soorten brood, toastjes ............ Niet allemaal even lekker, maar wel allemaal glutenvrij ;-) Mijn voorraadla is aangevuld en mijn la in de vriezer is ook weer redelijk vol. Fijn is 't dat iedereen die daar rond loopt op een of andere wijze te maken met dezelfde aandoening: zelf, als (groot)ouder, als partner, of belangstellende door werk. Leuk was 't om daar  iemand 'live' te ontmoeten die de moeite had genomen om vanuit Noord-Holland helemaal af te zakken naar 't uiterste zuiden van 't land! Ze gaf een lezing over haar boek 'broodje kaas zonder brood'. Beetje reclame hier kan geen kwaad ;-)
Die zelfde middag werd mijn verjaardagscadeautje verzilverd: samen met vriendinnen mocht ik een workshop sieraden maken volgen. Wat was dat leuk om te doen! Meiden: bedankt!!


kabaal maken met beleid ;-) voor 't beste resultaat

wow, wat ben ik trots op mijn hanger met pareltje!
Zo, nu terug naar pap ;-) Hij was gisteren blij me te zien, maar dat ik twee dagen niet bij hem ben geweest heeft hij niet bewust in de gaten gehad. 'Ha maedje, ben je d'r, wil je koffie? Euh ............. maar ik heb geen koffie in huis ....."  "Ik maak 'n lekkere pot koffie pap".

14 opmerkingen:

  1. Goeiemorgen Inge, ondanks je schrijversdipje heb je toch weer
    een mooi logje gemaakt!
    Zorg goed voor jezelf hoor, je lichaam trekt niet zo maar aan de
    alarmbel...
    heel veel liefs
    ps. prachtig juweel heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet zeggen dat de logjes die spontaan zo geschreven zijn wel heel leuk zijn... Net of je tegenover elkaar zit aan de keukentafel met een kopje koffie... Mooi sieraad heb je gemaakt, lijkt me erg leuk om te doen! Denk een beetje aan jezelf hoor! Rustig aan, als dat kan natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het wisselt bij mij ook wel eens hoor, de zin en de tijd om iets te schrijven.
    Maar maakt niet uit, we leven met je mee.
    Last van je rug? Ik hoor er meer mensen over nu, klinkt ouderwets misschien, maar het weer kan ook wel invloed hebben..mist, vochtig en koud? (zo zeiden ze dat toch vroeger?)
    In ieder geval beterschap! En als je tijd hebt stuur me dan je adres eens, kan ik een kaartje schrijven.
    (wilmi71@hotmail.com)
    groetjes en een fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Marja was me voor, en dit is JOUW blog, dus jij schrijft wanneer jij dat wilt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan me voorstellen dat je overloopt soms. Wat ben jij druk als ik je zo lees soms.

    Denk aan jezelf! Dan heeft je vader ook het meeste/langste plezier aan je...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bloggen is geen must hoor Inge ;-)
    Ik heb ook wel eens geen inspiratie ...
    Wow wat is ie LEUK die eigengemaakte ketting !!!
    Enne prachtig initiatief zo'n glutenvrije markt.
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik sprak hier ook iemand die naar die glutenvrije markt was geweest. Zij was ook heel enthousiast!

    Leuk die workshop en...beetje op jezelf passen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat moest ik om die laatste zin lachen: heel herkenbaar!
    Weet je: wellicht is het ook een samenloop van allerlei omstandigheden: meer kou en vocht, meer zorgen, meer drukte.
    Zorg goed voor jezelf. En als je geen zin hebt om te bloggen, doe je dat toch niet. Het is geen aangenomen werk:-)
    En je niet schuldig voelen als je niet elke dag naar je vader gaat. Hij merkt het niet en is altijd blij wanneer je dan ook maar komt.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel herkenbaar dat "schuldgevoel-maar-ook-weer-niet".
    Weetje inge meer dan je best kan je niet doen en zolang jij lekker in je vel zit, kan je meer voor een ander betekenen.
    Bloggen mag, maar is geen moeten!

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou, Leuk Inge de reclame voor het boek!
    Ik zal eens wat vaker jouw weblog bezoeken. Kijkt hoe het verder gaat met jou en ja vader! Je krijgt veel reacties dat doet je vast heel goed, respons heb je toch wel nodig, denk ik. Gr. Cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat fijne vriendinnen heb je die jou zulk een origineel verjaardagscadeau deden!!! En volgens mij ben je jouw schrijversdipje echt wel weer te boven.
    Jouw vader boft wel met zo'n dochter als jij, want het is een hele opgave -ondanks dat je het met liefde doet- om dagelijks of bijna dagelijks jouw vader op te zoeken. Ik vind jou heel moedig! Lieve groet, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat lief, een blog over je vader! Ontroerend om te lezen hoe het hem en jou vergaat. Mijn vader heeft geen Alzheimer maar tobt ook. Voorheen kon hij alles, heeft twee meubelmakershanden en draaide zijn handen niet om voor klusjes in het huishouden, stond altijd klaar voor iedereen en dan ineens loopt alles achteruit...
    Wedden dat je vader je altijd veel liefde gegeven heeft? Daarom kun je dit nu voor hem terug doen.
    En heb je ook nog koemelkintolerantie. Jeetje, ik vind mezelf al een tobber dat ik sinds een jaar geen "echte" koffie meer mag drinken... Vanaf vandaag zal ik daar niet meer over klagen. Beloofd!
    Ik kom gauw weer bij je lezen. Je schrijft lief en leuk.
    Groetjes, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Eigenlijk Inge, is het toch niet zo gek, als je alles leest wat je meemaakt en de zorg dan kruipt het gewoon ineens even naar binnen. En dan moet je de batterij weer opladen.

    Neem de tijd, zorg goed voor jezelf en vergeet jezelf niet. Je bent een prachtmens, ik heb heel veel respect voor je.

    Sterkte meis
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge