donderdag 3 november 2011

exit fiets en grasmaaier

In 't logboek van de thuiszorg staat geschreven: 'waarom staat de grasmaaier in de keuken?' Oh, wat jammer dat ik daar geen foto van heb ........... Maar als ik bij pap aankom staat het ding niet langer in de keuken maar buiten op het terras. Als ik pap vraag waarom 't ding in de keuken stond wordt hij weer boos: 'dat ding moet in de garage, kan niet buiten of in  't tuinhuisje blijven!' Welk argument ik ook aandraag, hij blijft bij zijn standpunt. Net als met 't vastzetten van de garagepoort was hij 't ook eens met 't verhuizen van de maaier naar 't tuinhuisje achter in de tuin. Natuurlijk weet hij er niets meer van. Hij vindt dat 'n maaier thuishoort in de garage. Daar staat zo'n gevaarte ook vorstvrij. Wie weet wat voor strenge winter er komt. Kijk, wat dit betreft is hij toch vrij helder. Hij weet niet meer wat er bij wijze van spreken 10 minuten geleden is gebeurd of gezegd, maar dat er wel eens een strenge winter zou kunnen komen weet hij wel. Omdat pap 't erover heeft dat hij de maaier desnoods zelf via de steile trap weer in de garage wil gaan zetten besluit ik om 's  middags mijn oudste langs te sturen: 'Opa, ik kom de maaier ophalen. Hij moet weg voor onderhoud'. En opa vindt 't goed. Nu staan er een fiets èn een extra grasmaaier in ons tuinhuisje .....

7 opmerkingen:

  1. Dit begint op een klucht te lijken, Inge. Ik zie Joop Doderer er zo voor tekenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dat lieve Inge, is de allerbeste oplossing. In het voorjaar zie je wel weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De simpelste en beste oplossing denk ik!
    Wat een geduld moet jij hebben zeg..

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oooh je moet echt oplossingen blijven bedenken zie ik....wel slim hoor, deze!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou maar hopen dat hij het snel vergeet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grasmaaier, fiets én pap zijn in goede, liefdevolle handen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hallo Inge petje af hoor hoe jij alle probleempjes elke keer toch maar weer aanpakt.
    Beppie

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge