vrijdag 4 november 2011

iets heel anders

Ik had net een mooi blogje geschreven .... en nu is 't compleet foetsie .......... Ik had geschreven dat ik eens iets heel anders wilde schrijven en dat dat misschien te maken had met 't mooie en uitzonderlijke weer ('t is hier ruim twintig graden!), met de goede uitslag die ik kreeg van de internist in 't ziekenhuis (controle van antistoffen in 't bloed in verband met coeliakie) of met 't feit dat dit 't eerste stukje zou worden dat werd geschreven op de pas gekregen i-pad (nog een cadeautje voor mijn verjaardag afgelopen augustus). Jammer maar helaas, toen ik 't wilde opslaan kreeg ik een foutmelding, en daarna was en bleef 't stukje weg. Mijn goede zin verdween hierdoor als sneeuw door de zon. Nou, nee hoor, zo snel gaat dat hier niet ;-)
De goede zin was vanmorgen al verdwenen nadat ik bij pap was geweest. Hij had ook goede zin, we liepen 'n rondje door zijn tuin en bespraken wat hij nog allemaal wilde doen vandaag of morgen of overmorgen, in ieder geval nog voordat hij 't zou vergeten. En toen viel hem in dat zijn fiets weg was. En daar volgde me toch een scheldkanonnade .... 'Niet tegen jou hoor, maar tegen die onverlaten die me mijn fiets hebben afgenomen ....'. Tja, en dat ben ik dus, maar dat weet hij niet meer, en mij vertrouwt hij door en door ..... Hij werd gelukkig rustig toen ik vertelde dat we samen de fiets achter op mijn auto hadden gezet, en dat die naar de fietsenmaker zou gaan ter reparatie. Hij opgelucht, en ik ging naar huis met een knoop in mijn maag omdat ik vind dat ik niet helemaal eerlijk ben ten opzichte van hem .......
Toen ik nèt klaar was met 't eerste keer typen van dit stukje op de i-pad en ook nèt had gemerkt dat 't stukje  ergens verdwenen was in de wereld van blogger, ging de telefoon.'t Was pap, hij moest me iets heel ergs vertellen wat hem was overkomen: onverlaten hadden zijn fiets weggehaald ...... 
Deze mooie dag heeft voor mij een aantal donkere wolkje aan de hemel ..... 

12 opmerkingen:

  1. Sterkte en een fijn, onbezorgd weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met de goede uitslag!

    Jammer dat het goede nieuws wordt overschaduwd door je vaders boosheid en jouw ongemakkelijke gevoel in dit verhaal.

    Liefs en sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat je een goeie uitslag hebt gekregen. En ik ben vreeeeeselijk jaloers op jouw i-pad.

    Je pa is de laatste tijd best opstandig, maar zelfs als je de waarheid zou zeggen over zijn fiets, dan krijg je toch dezelfde boze telefoontjes dus....geen wroeging hoor!!!
    Fijn weekend,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inge..
    Het is zo nu en dan heel erg zwaar om de zorg te hebben voor een ander, ook al is het je vader en kan hij er zelf weinig aan doen.
    Het gebeurd wel, en jij hebt ermee om te gaan.

    Ik heb het je al vaker verteld: ik heb enorme bewondering voor je, wat je doet en vooral de manier waarop, met meestal een vrolijke noot als oplossing!

    Ik wens je een rustig weekend Meid!

    Liefs,

    Ps heb zelf een dag achter de rug met schoonpa (83) waar je U tegen zegt en ben eigenlijk zo boos dat is er wel om kan huilen.
    Denk dat ik het maar van me af ga schrijven en er een logje van maak. Hopelijk lucht dat op...
    ook al voelt dat als verraad naar hem, maar oh wat een eigenwijs LOR kan het toch zijn/ is het!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toch fijn dat onverlaten het hebben gedaan, al ben jij het dan maar dat weet hij niet meer, maar kan me je gevoel goed voorstellen.
    Fijn dat je uitslag zo goed was.
    Vreemd dat je bericht was verdwenen. Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh gossie die paps ...
    ik kan me die knoop in je maag wel voorstellen hoor !!!
    Fijn dat de uitslag goed was.
    Suc6 met je i-pad heb er inmiddels een jaar eentje en zou hem echt niet meer willen missen :-)
    FIJN WEEKEND Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach jee, je hebt het er maar niet makkelijk mee (ook als ik je andere posts zo lees over de fiets). Maar wel fijn dat de uitslag in het zh goed was.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Misschien helpt het om een vel papier op te hangen (in de garage?) met daarop:"FIETS WEG TER REPARATIE". (ik roep maar iets hoor, ik probeer alleen maar mee te denken omdat ik het zo sneu vind allemaal.....Voor jou, je vader en de andere betrokkenen)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Och arme Inge... wat kan het soms toch moeilijk zijn (om rustig en geduldig te blijven;)
    Die knoop in je maag, dat hoeft natuurlijk niet, maar ik begrijp hethoor...hadden wij ook zo vaak.
    Rustig weekend toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hé, goed nieuws van de internist. Fijn weekend :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij krijgt echt wel heel veel voor je kiezen hè...
    Maar wel heel fijn van die goede uitslag.
    Ik heb bewondering voor jouw geduld!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge