woensdag 16 november 2011

kom in actie

Dit is een link naar een artikel in de Telegraaf: 

Kom in actie voor Alzheimer

Je bent moeder van kleine kinderen en je hebt een druk leven. Door die leuke baan, een sociaal leven en je hobby's blijft er nog maar weinig tijd over. En dan komt het bericht en staat je wereld op zijn kop: je vader heeft de ziekte van Alzheimer. Alles moet anders, want opeens ligt nu de taak om iemand 24/7 te verzorgen.


Ook in de Telegraaf een boekrecensie van een roman die zeer zeker op mijn lijstje komt: 'Hersenspinsels' van Alice LaPlante.



Op een bord aan de keukenmuur staat in een bibberig handschrift met een dikke, zwarte schrift geschreven: ,,Mijn naam is dokter Jennifer White en ik ben 64 jaar. Ik lijd aan de ziekte van Alzheimer, Mijn zoon Mark is 29 jaar. Mijn dochter Fiona is 24 jaar. Magdalena woont bij me in. Ze zorgt voor me.”


Renske, bedankt voor de tips!



7 opmerkingen:

  1. "Hersenspinsels" is besteld bij de Bruna, die zit hier 5 kilometer vandaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldige tip!
    Lijkt me een ontroerend mooi boek..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed dat je hier melding van maakt.
    Lijkt me een indrukwekkend boek !!!
    Mooie titel ;-)
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het lijkt me een ontroerend mooi boek. Ik zet het op mijn lijst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb het boek 2 weken geleden op mijn 'nog-te-lezen'-lijstje gezet. Las de recensie in de krant...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het ook een heel mooi boek. Misschien heb ik het al eens genoemd maar ook "Ik mis mezelf" van Lisa Genova is een prachtig boek. Ik heb het zowel in het Nederlands als in het Engels gelezen en het blijft prachtig.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge