donderdag 17 november 2011

meedenken, oogarts en 'n jarige

Leuk en fijn dat er zo met me mee wordt gedacht, er zitten echt goede tips tussen! V.w.b. 't bezwaarschrift: de brief van de gemeente is gestuurd aan 't thuisadres van pap .... m.a.w. die 'zat dus tussen 't oud papier' ...... ;-) Ik heb een informatienummer gekregen dat ik kan en misschien nog zal bellen, daarna volgt een mooi epistel met - hopelijk - de juiste argumenten waardoor geen zorguren zullen moeten worden ingeleverd.
Voor wat betreft de auto van pap: ik ben naarstig op zoek naar 'iets' waar 't kenteken duidelijk op staat, heb 't nog niet gevonden. Kan ook niet als je de troep vele stapeltjes her en der ziet. Ben best wel benieuwd of 't karretje nog ergens rondrijdt. Komt goed ;-)
Het boek waarover ik gisteren schreef heb ik gisteren kunnen kopen, zal er binnenkort aan beginnen. 
Vanmorgen met pap op controle bij de oogarts in 't ziekenhuis. We moesten er al om 9 uur zijn. Vorige week had ik dit duidelijk opgeschreven in 't logboek van de thuiszorg, met 't verzoek of ze dan eerder zouden kunnen komen zodat pap op tijd klaar zou staan. Hoefde ik tenminste niet te vroeg op pad. 't Is namelijk geen pretje om rond acht uur te proberen de stad in te rijden, je staat meer stil dan dat je vooruit komt. Maar ik had 't kunnen weten: pap was niet klaar, de thuiszorg was nog niet geweest, en 't was intussen twintig voor 9 ..... Gelukkig was pap wel zo goed als aangekleed, hij hoefde alleen nog een schoon overhemd en zijn schoenen aan te trekken. Enigszins gestrest gingen we (lees: ik, want pap heeft nergens last van .... ) op stap om - gelukkig - net op tijd voor de balie van oogheelkunde te staan .... Enfin, alles is zo goed als oké, we hoeven niet meer terug te komen, controle kan 'gewoon' blijven plaatsvinden in de fundusbus die ieder jaar bij de huisarts staat. Pap heeft beginnende staar en een zg 'gele vlek'. Aan staar hoeft hij niet te worden geholpen, en aan die gele vlek kan niets worden gedaan heb ik me laten vertellen. 
Ik ga hem nu ophalen, hij komt hier koffie drinken en een stuk vla(ai) eten: zijn oudste kleinkind, mijn oudste zoon, is vandaag jarig. Hiep, hiep, hoera! Ben benieuwd of hij zo meteen weet waarom ik hem kom halen .... ;-)

7 opmerkingen:

  1. Een dikke proficiat met je oudste spruit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van Harte met je oudste!!
    Goeie tip trouwens, van dat oud papier!! Succes met het bezwaarschrift.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk,een jarige! Gefeliciteerd! En gezelligheid met de koffievisite.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Komt alles hopelijk nog op zijn pootjes terecht. Gefeliciteerd met de verjaardag van jullie zoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lang zaltie leven, lang zaltie leven, lang zaltie leven in de gloria, in de gloria, in de gloriaaaaa, hiep hiep hiep hiep, HOERAAAAAAAAAA

    BeantwoordenVerwijderen
  6. tjonge, moet wel effe stressen geweest zijn, het idee om te laat in ziekenhuis toe te komen! gelukkig net op tijd aan de balie!
    Enfin, alles is kunnen doorgespoeld worden bij een geurende kop koffie en een stuk lekkere vlaai. Hopelijk heeft opa wat kunnen genieten samen met zijn jarig kleinkind!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge