woensdag 30 november 2011

pedicure

Pap zit netjes gekleed in de keuken als ik binnenloop, met z'n colbertje aan. Op mijn vraag of hij ergens naar toe gaat zegt hij dat hij naar de kapper gaat. Prima, maar nu nog even niet: de pedicure komt even na twaalven, en ook de thuiszorg zal rond die tijd op de stoep staan. Niet handig als je er dan niet bent. Ik kan pap dit wel tien keer vertellen, maar de kans is groot dat hij toch de deur uitgaat op 't moment dat ik net mijn hielen heb gelicht, gewoon omdat dit NU in zijn hoofd zit om te gaan doen. Mijn oplossing is het maken van koffie, gezellig met hem babbelen, en de wasmand voor zijn neus zetten ;-) Ja hoor, dit laatste werkt als de theorie van Pavlov: hup, de strijkplank komt te voorschijn, hij weet zowaar direct 't strijkijzer te vinden en begint heel geconcentreerd aan dit karwei! Als ik uiteindelijk weg ga, is de pedicure er nog niet, maar pap staat nog te strijken, dus dat komt wel goed ;-)

11 opmerkingen:

  1. Slimme tante ben jij en wat een geweldige vader heb je, die lieverd die de was strijkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En zo los je alles weer keurig op. Je bent een geweldig mens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat mannen van nu strijken is geen bijzonderheid, maar voor iemand van zijn generatie doet hij het heel secuur! Leuk opgelost!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat ben je toch knap in het stante pede bedenken van oplossingen! gelukkig is jouw vader een 'nieuwe' man, eentje die kan srijken hahaha! ;-D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat goed van je zeg!! (en ik heb nog wel een wasmandje over ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi opgelost!
    Ik vind het leuk dat je foto's van je vader plaatst. Hij is tegelijkertijd niet herkenbaar en toch maakt het zo het plaatje héél herkenbaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O, ik krijg het een beetje benauwd bij dit beeld. Vergeet je vader de strijkbout nooit uit te zetten?
    Toen mijn moeder zelfstandig woonde gebeurde dat wel en kon een goede buur nog net erger voorkomen.
    Ik wil je uiteraard niet bang maken maar ik hoop dat er een beveiliger op zit?
    Bedankt voor je goede wensen op mijn blog.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Afleiden ja, das de beste remedie!
    (en inderdaad, dat hete strijkijzer...brr, vergeet hij dat niet?)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat schrijf je toch liefdevol over je pap. Mooi om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge