zondag 6 november 2011

tot wie?

"Tot wie moet ik me nu wenden voor een maaltijd? Ik heb de hele dag gewerkt en heb nu honger ..... " 't Is zes uur 's avonds als hij me dit vraagt. De thuiszorg heeft 's middags 'n warme maaltijd voor hem opgewarmd, en er ligt nog genoeg brood en beleg in de koelkast. Doordat hij nu zo moe is weet hij niet meer hoe of wat? Maar mij bellen lukt nog wel? Dus zeg ik tegen hem dat hij zelf voor z'n avondmaaltijd moet zorgen. Hij kan 't beste een boterham smeren, en die lekker opeten met een kopje thee erbij. Als 't goed is is de thermoskan gevuld met thee, die hoeft hij alleen nog in te schenken. "Oh, maar ik ben te moe om nu brood te smeren ....." Ik raad 'm aan om eerst lekker uit te rusten, en dan kan hij als hij uitgerust is nog iets smeren. Ik hoor 'm denken, "ja, dat kan ik doen ..... dag maedje"

7 opmerkingen:

  1. Het eerste dat in me opkwam was "ach".....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat jij hem toch weer gerustgesteld hebt. Het wordt er allemaal niet eenvoudiger op, meisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee ik heb net je blogjes weer gelezen ( ik doe er dan heel veel tegelijk )
    Valt allemaal niet mee zo te lezen.

    Lijkt het zo of wordt je vader nu toch meer in de war ?

    'hoop voor je dat de agressie een beetje wegblijft. Zo moeilijk lijkt me...

    'Heb respect voor je hoe je er mee omgaat.
    Sterkte, met alles !

    groetjes, fijne , rustige zondag verder !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja zeg, dat is eigenlijk best opvallend. Als er iets is, belt hij altijd naar jou.,...
    Groetjes en fijne zondag,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat moeilijk zeg, ik kan mij voorstellen dat je dit soms zwaar valt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is -denk ik- de roep van iemand die contact zoekt in zijn eenzaamheid (let wel: zijn beleving!). Is dagopvang een idee? Praat er eens over met een deskundige, want het gevoel van eenzaamheid gaat een grote rol spelen.
    Sterkte Inge!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge