donderdag 24 november 2011

uitvoering in de schouwburg

'n Berichtje dat ik al eerder had willen plaatsen, maar dat 'onder 'n stapeltje' terecht is gekomen:
Zondagmorgen, 'n aantal weken geleden. Zoals iedere week loop ik na 't sporten even bij pap binnen. Hij zit met nette broek, overhemd, das èn trui 'in de startblokken' in de keuken. 't Is behoorlijk warm buiten, en nog warmer binnen. Ik draai de radiator dicht en pap zegt dat hij niet in de gaten had dat 't zó warm was en draait de radiator weer open. Hij vraagt of ik hem kom ophalen, want hij gaat ergens naar toe vanmiddag. "Pap, kijk eens hoe ik er uit zie, ik heb mijn sportkleding aan .... denk je dat ik zo ergens met jou naar toe zou gaan? Zou jij zo met mij naar de schouwburg willen?" Hij lacht, en zegt dat hij inderdaad naar de schouwburg gaat .... maar niet met mij! De arme, hij zit dus helemaal klaar terwijl 't nog geen 12 uur is en hij pas tegen half 2 wordt opgehaald. Hij heeft er duidelijk zin in en vraagt nog eens of ik met hem meega. Nee pap, jij wordt zo meteen fijn opgehaald, en ik mag weer naar huis ;-)
Zondagmiddag, 'n aantal weken later. Ik hoor van 'anderen' hoe 't is geweest ná dat schouwburgbezoek. Pap en vriendin wilden na afloop van de voorstelling nog ergens iets gaan drinken, en misschien ook wel een hapje eten. Pap zou trakteren, hij was immers met vriendin meegereden. Èn hij is nog van de oude stempel. Oké, ze gingen dus ergens zitten. En laat nu blijken dat pap nog net 10 euro bij zich had ........... Oh, erg hè. Ik was ervan overtuigd dat hij nog genoeg in zijn portemonnee had, heb verzuimd dit goed te controleren .... Sneu voor pap, vervelend voor z'n vriendin. Volgende week is er bij haar koffiedrinken/vla(ai) eten in verband met haar verjaardag. Ik denk dat ik haar een groot boeket bloemen namens pap ga brengen ;-)



5 opmerkingen:

  1. Ja dat ben je wel aan haar verschuldigd. Maar ze begrijpt het natuurlijk. Hij heeft vast erg genoten en dat was toch fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het komt vast allemaal in orde. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Er zijn mensen die nooit fouten maken. :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig heeft elke vrouw tegenwoordig een portemonnee :-)

    Jullie hebben het vast al goedgemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. met bloemen kan je een vrouw altijd plezieren!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je vader nog zulke uitstapjes kan doen. En dat je nu alles dubbel moet checken, spreekt voor zich. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge