maandag 5 december 2011

berichten uit de zorg en mijn blog

Dit stond vorige week woensdag in het Limburgs Dagblad/Dagblad de Limburger:
'Berichten uit de zorg' door Esther Donkers.
Wat extra aandacht voor een dementerende bewoner of een zieke bajesklant, interesse in hun achtergrond en oog voor de mensen achter een facade van agressie of onvoorspelbaar gedrag. In het boek 'Berichten uit de zorg' beschrijft verpleegkundige Esther Donkers wat er in de zorg óók gebeurt. Uitgeverij De Bezige Bij, € 15,90.

Omslag van Berichten uit de zorg

Deze tip kreeg ik van Renske: stukje in de Telegraaf: chip voor dementerenden:
In een pas geopend verzorgingshuis in Assen krijgen alle 80 dementerende bewoners twee paar speciale schoenen. In de hak van de schoenen zit een chip die ervoor zorgt dat sommige deuren en liften opengaan voor de bewoners en andere gesloten blijven. 


Ik heb al behoorlijk wat werk verzet vanmorgen ... vind ik dan ;-) Ik heb bij blog2print een boek van mijn blog besteld: spannend! Ik heb dat ooit gelezen op de blog van Sanneke, en vond 't gelijk super om 't ook voor mezelf te maken. Zo blijft de blog ook bewaard buiten internet.

10 opmerkingen:

  1. Die chip zou ideaal zijn. Zelf heb ik ergens gewerkt waar ze een systeem hadden bij de deur met een code, maar als er dan vreemden uit wilden die de clienten niet allemaal konden, ging er wel eens een client mee de deur uit. Dan is dit een veel beter idee.
    Zo'n boek is in jou geval erg goed. Een soort dagboek voor later.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handig, die chip in de schoen!

    Ik kijk heel vaak in mijn blogboek. Met dank aan de zuster, zelf ben ik niet handig met zulke dingen.

    Groetjes en succes met je blogboek!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n chip is idd een uitkomst. Hebben ze die ook voor echtgenoten en kinderen? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk je blog in boekvorm. Ik had het al eens gelezen bij Mengelmoes en wilde je daarover nog tippen.
    Nu wordt het blijvend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb het ook bij Mengelmoes gelezen. Is er een maximaal aantal logjes en worden foto's en reacties ook afgedrukt?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat lijkt me leuk je eigen blogberichten in boekvorm.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ja, dat lijkt me ook echt fijn, je blog in boekvorm! Ik vind dat een boek toch nog altijd dat 'ietsje' meer heeft! ;-)))
    maar wat ik me afvraag is of foto's en comments er ook in komen te staan?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk dat je mijn boek tipt! Dankjewel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ben benieuwd hoe je blog er uit ziet in boekvorm. Zelf speel ik al een tijdje met de gedachte dit ook te doen, maar dan zelf, want dan kan ik aanpassingen doen. Lijkt me wel zo handig, soms wil je dingen anders zeggen, of weglaten....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel erg handig zeg! Ideaal om als dochter niet meer in zorgen hoef te zitten of dat het goed gebeurt daar!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge