vrijdag 9 december 2011

de moeite van 't lezen waard!

Ik kreeg een mail van Renske van de blog Renskebenik: 

Via Bezig&Blij ben ik op jou blog terecht gekomen. Ik heb jaren gewerkt in een verpleeghuis op een afdeling met dementerende ouderen. Ik heb daar altijd met plezier gewerkt en heb de dingen die ik mee gemaakt heb opgeschreven. Die verhalen zijn (lang verhaal) als collumns terecht gekomen in het maandblad EVA. Ik heb de collumns op mijn blog staan. Misschien vind je het leuk om ze te lezen?

Op haar blog staan dus een aantal verhalen die ooit in 't maandblad Eva hebben gestaan. Mooi om te lezen! Hier is de link.

Verder gebeurt er niet zoveel opmerkelijks in huize paps: 't geheugen gaat langzaam maar zeker telkens een stapje terug, maar 't alleen - met behoorlijk wat hulp - wonen gaat gelukkig nog altijd redelijk goed. Vanmorgen zei hij 't zelf nog: "Wat als ik jou niet had ...." en ik heb 'm heel eerlijk geantwoord dat hij dan met grote waarschijnlijkheid niet meer alleen in zijn huis zou wonen, waarop de gevleugelde uitspraak volgde "Ach wat ...... jawel hoor". Niet dus ;-)
't Blogboek is nu echt in de maak! Ik heb diverse malen (e-mail) contact gehad met iemand van de klantenservice, ik heb nu 'n opdrachtnummer en het afleveradres is gecorrigeerd.  't Is nu alleen nog wachten op de bezorging, dat zal ergens begin volgend jaar zijn .... Spannend!



5 opmerkingen:

  1. En dat daar heeft ie gelijk in , als hij jou niet had...ik vind het zo ontzettend knap van je, steeds weer een andere situatie het hoofd bieden.
    Petje af en een heel fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor de link. Ik heb alles ontroerd en soms met een glimlach zitten lezen. Wat een bijzondere wereld met dementerende mensen en wat knap beschreven door Renske.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga het lezen en ja als jij er niet was.. zou het zo niet meer gaan. Fijn dat het goed komt met je boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga er de komende dagen voor zitten.
    Ben net thuis, dus even "druk". Op mijn manier tenminste.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Al een tijdje loop ik rond met de gedachte mijn blog om te zetten in een boekvorm, maar dan op internet, en met beperkte toegang. Blog2print vind ik er niet geschikt voor, omdat de weblog zonder aanvullingen of correcties domweg wordt afgedrukt. Daar pas ik voor: met de wetenschap van nu wil ik mijn visie van toen kunnen voorzien van commentaar.
    Ik ben nu bezig met SITES van GOOGLE, en dat werkt best inspirerend. Kost alleen wel wat tijd.... Maar het leest als een echt boek, en zonder al die frutsels in de kantlijn. En... je kunt het vanwege de privacy helemaal afschermen en zelf je lezers uitkiezen. Duurt nog even.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge