zaterdag 10 december 2011

twijfel

Af en toe begin ik te twijfelen: stoppen of doorgaan met deze blog. 't Is niet dat pap geen inspiratie meer geeft voor stukjes, echt niet! Maar ik merk aan mezelf dat ik te moe word om een stukje te zien in wat hij zegt of doet. Ik heb de laatste tijd ietwat veel aan mijn hoofd gehad, misschien veroorzaakt dat een algehele (blog) moeheid? Wie zal 't zeggen. Vervelend is ook dat mijn laptop ontiegelijk traag is, en dat in combinatie met 't nog tragere internet in 't dorp waar we wonen .... Noodgedwongen 'zit' ik veel op de i-pad, zou dat ding niet meer kunnen missen, maar 't plaatsen van 'n stukje gaat daarmee nogal eens niet goed .... Vandaag probeer ik 't nog eens. Lukt 't niet dan zet ik voorlopig een punt achter schrijven op dit blog, in ieder geval tot volgend jaar .... De blog blijft dan natuurlijk gewoon open om te lezen, ik weet alleen nog niet goed of ik na een tijdje nog toesta of er reacties geplaatst kunnen worden. Maar: komt tijd komt raad! Terug naar pap .... Gisteren had hij een ingescheurde nagel aan zijn ringvinger. Schaartje kon hij zo gauw niet vinden, en voordat ik in de gaten had wat hij aan 't doen was had hij de oplossing al gevonden: dan gebruik je toch gewoon een snoeischaar? En om een en ander 'af' te maken een aardappelschiller ..... Hoofdschuddend bekeek ik dit tafereeltje ....

24 opmerkingen:

  1. Weetje Inge je moet niet bloggen hoor, jij bepaalt wanneer en waarover je blogt. Neem de tijd die je nodig hebt, ik kan me zo goed voorstellen dat je veel aan je hoofd hebt, de zorg voor je vader is zwaar en ik lees alleen maar mee maar ik hoef het niet te dragen.
    Ik heb het je al meer gezegd, ik heb een groot respect voor je maar soms dacht ik wel even zou ze ook wel goed voor zichzelf zorgen?
    Ik wens je alle rust en tijd en ik hoop je toch weer terug te zien hier in blogland.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik begrijp je best, maar ga je wel ontzettend missen. Neem je tijd en wie weet begin je wel een heel nieuw blog over van alles en nog wat.
    Ik wens je een fijne en ontspannen decembermaand toe.
    Liefs, Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sterkte Inge, zie je blog als uitlaatklep, niet als dagelijkse plicht. Af en toe een stukje om je hart te luchten werkt beter.
    Echt waar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan me het heel goed voorstellen Inge ....
    Wat Marja zegt vind ik een goede TIP
    Volgens mij schrijf je gemakkelijk en graag
    een blog over van alles en nog wat (gewoon wanneer je zin hebt)
    en meteen zou je met enige regelmaat over paps kunnen vertellen.

    Inmiddels heb ik je paps toch wel een beetje in mijn hart gesloten
    en zou het fijn vinden om te weten hoe het verder gaat.
    Volg je hart en neem tijd en rust voor jezelf !!!!!
    Het is ook een beetje de tijd van het jaar (heb er ook last van ;-)
    Wens je alvast een sfeervolle kerst en alle goeds voor 2012
    Een virtuele knuffel van mij komtie xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijne decembermaand, Inge! Ik hoop je in 2012 weer terug te zien op het www.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat jij voelt kan ik me heel goed voorstellen en ik wens je wijsheid toe in het nemen van je beslissing.

    Ik denk dat Hans gelijk heeft. Dat de "druk" van het dagelijks publiceren eraf moet.

    In ieder geval, veel liefs van mij en ik hoop je toch zo nu en dan te horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou even lekker uitsluitend en alleen aan jezelf gaan denken. Neem idd even een week of wat blogvrij en kijk of het bevalt.

    Hou je taai... En neem wat minder hooi op je vork.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ben het eens met wat anderen al zeggen: je hoeft toch niet dagelijks een stukje te plaatsen. Gewoon wanneer jij er behoefte aan hebt.
    Deze tijd is het sowieso al druk, doe kalm aan hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik begrijp wel dat het bloggen soms haast "verplicht" voelt maar ik ben altijd wel heel blij als je toch weer een logje hebt geplaatst; ik lees ze graag.
    Lieve groet,
    Jenni.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik verbaas me ook altijd over bloggers die élke dag een logje plaatsen. Ik zou er niet aan moeten denken. En niet omdat ik niet genoeg stof heb om te schrijven maar omdat je jezelf dan wel een heel erg rigide schema oplegt.
    Een of twee logjes per week is ook een regelmaat!
    Maak het jezelf niet te moeilijk, Inge. Het leven is soms al zwaar genoeg! Succes bij je besluit!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Neem rustig de tijd die je nodig hebt
    Inge!
    We wachten wel ;)
    Af en toe moet je even aan jezelf denken..
    Alvast fijne feestdagen en wie weet
    dat we je terug mogen lezen binnenkort..
    heel veel liefs en sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik snap het wel maar zal je ontzettend missen. Ik lees je blog elke dag, allemaal zo herkenbaar, We zitten thuis in (bijna) dezelfde situatie alleen zorgt mijn vader nog voor m'n moeder zodat de druk nog niet zo bij ons ligt. Neem de tijd en laat af en toe nog va je horen.
    Sterkte.
    Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Inge zo begrijpelijk, maar het is geen verplichting, maar we gaan je allemaal wel missen met de verhalen over je vader die je met zoveel liefde verzorgd. We wachten het af en zien wel wat er gaat gebeuren.Er is niemand die het je kwalijk neemt volgens mij. Alvast fijne feestdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Doen wat goed voor jou voelt, zou ik zeggen.. Je moet niets, er is maar één ding dat moet en dat is: Het moet wel leuk blijven.

    Hier in Twente zegen ze: Hennig an. En zorg goed voor je zelf.

    (dat laatste zeggen ze niet in Twente, maar was van mij)

    (Of, dat zeggen ze ook wel, maar dan in het dialect)

    (Mooi staaltje raaskallen, of niet dan)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Inge, ik sluit me aan bij een aantal reacties van hierboven. Ik zal jou ook missen. En de verhalen over 'pap' ook. Ik heb hem ook in mijn hart gesloten.

    Als je besluit niet meer te bloggen zal ik me zeer regelmatig afvragen hoe het met jou en je vader gaat.

    Uiteraard mogen dit soort reacties er niet voor zorgen dat je maar blijft loggen. Het is jouw blog en het is jouw vader. Als je het ff niet meer prettig vind, dan is dat zo.

    Je hebt in ieder geval wel een manier van schrijven die mij erg aanspreekt.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bloggen moet niet. Je mag. Als uitlaatklep of als gebaar van 'delen'. That's it.

    Succes en ik blijf graag lezen ook al plaats je maar 1 x per week een stukje...groet Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik kan me je twijfel goed voorstellen. Ook al schrijf je het nuchter en soms met een vleugje humor op, het onderwerp blijft 'zwaar' en je pa staat je natuurlijk heel na. Zie het even aan. Komt tijd, komt raad. Misschien mis je het zelf en misschien lucht het juist heel erg op om niet aan het bloggen te denken. Ik zal je wel missen, want ik lees alles al loop ik wel eens achter.

    Ik ben trouwens het boek Hersenspinsels van LaPlante aan het lezen (heb jij het al gelezen?) Zoals ze schrijft, voel je bijna hoe het voor een Alzheimer-patiënt moet zijn. Een echte aanrader!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik sluit me aan bij de vorige reacties: je moet niet, maar ook ik lees je stukjes graag.

    Iets praktisch: is je laptop een Mac of een Windows? In beide gevallen heb ik wel wat simpele tips over het onderhoud, die heel misschien de snelheid weer wat opvoeren. Mail me anders maar even.

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Tja, ik snap je moeheid (even een blogpauze?) maar ik denk dat het ook wel goud waard is dat iemand dit soort verhalen zo mooi opschrijft als jij doet. Ik blijf iig graag lezen..

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Bloggen moet inderdaad geen 'moeten' worden, dan is de lol er snel af. December is voor iedereen een erg drukke maand dus even lekker een pauze nemen, neemt niemand je kwalijk!

    In ieder geval alvast hele fijne dagen en ik hoop tot volgend jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zoals men hierboven al zegt, je moet alleen bloggen als je er echt zin in hebt. Lezers zullen er toch altijd zijn. Tot volgend jaar (of binnenkort)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dag Inge,
    Ik volg je al een poosje en ik heb diep respect voor jou, hoe jij voor je vader zorgt en dat met ons wilt delen. Het is een oogopener voor ieder die nog nooit met een mens die de diagnose Alzheimer kreeg gaat reageren en de problemen die dit meebrengt. Heel leerzaam. Maar doe wat je gevoel je zegt, het is al zwaar genoeg.
    Goede feestdagen en een Prima 2012.
    Hartelijke groet en tot laters
    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hey Inge, Je kan ook altijd even een sabbath nemen. Dit doe ik nu ook even, en wie weet heb je daarna veel meer zin in bloggen!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge