maandag 16 januari 2012

'een kijkje in mijn leven'

Via de nieuwsbrief van Alzheimer Nederland kreeg ik deze link door. Ik heb 't tv-programma helaas niet zelf gezien, 't radio programma ook niet gehoord en heb 't artikel in de Libelle of in de Vriendin (nog) niet gelezen. Maar wat ik lees in de nieuwsbrief is erg confronterend .... Dit is dag 1 en dit is dag 2 uit het leven van een vrouw (Tineke) met Alzheimer.

Alzheimer Nederland
Confronterend is ook de documentaire die mijn zoon heeft gemaakt over zijn opa. In verband met privacy van pap en ook van mij heb ik besloten om 'm niet hier op de blog te zetten .... 't Is ècht iets voor intimi, vrienden en familie, zij zullen van mij een e-mail krijgen met de juiste link. 

11 opmerkingen:

  1. Ik begrijp je volkomen en was ook eigenlijk een beetje verbaasd toen je aankondigde dat je het op je blog zou plaatsen. Zo'n documentaire is te privé.
    Liefs, Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel begrijpelijk. Goede beslissing lijkt me.
    Ik ben wel benieuwd hoe je 'm, naast confronterend, zelf geworden vindt; de documentaire van je zoon. Nu, of misschien wel pas over een tijdje. En is je zoon tevreden hoe het is geworden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind 'm goed, al ben ik niet te spreken over 't zien/horen van mezelf in de documentaire ;-) Ik vind 't een fijne herinnering 'voor later'. Mijn zoon is ook tevreden, er zijn wel dingen die anders of beter hadden gekund maar hij zat met de deadline van school.

      Verwijderen
  3. Heel verstandig.
    Jezelf vind je altijd raar in zoiets (ik lees je reactie op Sannah).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel begrijpelijk Inge.
    Immers het in niet alleen je eigen privacy maar ook die van je paps.
    En hij kan niet kiezen wat dat betreft.
    RESPECT
    Zoals je al zegt is de documentaire een fijne en waardevolle herinnering voor later.
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelijk heb je ook..! En hoe triest de aanleiding ook is dat de film überhaupt gemaakt is, het is fijn 'later' om zoiets te hebben..!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Precies wat Anita zegt. Privacy is belangrijk, maar voor jezelf heb je een mooi document.
    Groetjes,
    Marion
    Ps. Ik zie dat bij jou de tijd ook van slag is.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan het helemaal begrijpen waarom je de film hier niet plaatst maar jammer vind ik het wel. Dat zeg ik niet omdat ik zonodig in jullie privé leven wil kijken maar ik was wel nieuwsgierig naar het project van je zoon geworden en was benieuwd of ik dingen in het gedrag van jouw vader zou herkennen in wat mijn vader liet zien toen hij dementeerde (Mijn vader is al in 2007 overleden)
    Maar alle respect voor jouw beslissing hoor!!
    Warme groet,
    Jenni.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gelijk heb je. Je mag nog wel iets voor jezelf houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. dat moet een zeer aangrijpende documentaire geworden zijn die jouw zoon gemaakt heeft, en ik begrijp dat dit een strikt familiale aangelegenheid is. De band tussen een opa en zijn kleinkind is iets speciaals en iets om te koesteren. Deze documentaire zal die band tussen hen alleen maar hechter maken, ondanks de ziekte! Sterkte! Liefs, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge