zondag 29 januari 2012

slijpstaal




Sms van mijn broer: "weet jij waar de slijpstaal is? Pap is 'm kwijt, we kunnen 'm nergens vinden". Tuurlijk weet ik niet waar dat ding is ... pap zal 'm wel weer ergens hebben neergelegd terwijl hij afgeleid werd door iets wat op dat moment belangrijk voor hem was. Zelf gebruik ik zo'n ding nooit, maar pap slijpt er zowat iedere dag de messen mee ... Ook eng eigenlijk als ik er zo bij nadenk, al die scherpe messen in huis ...
Als ik op 't punt sta om vandaag bij hem weg te gaan zie ik in een ooghoek iets liggen achter 'n fotolijst in de hal. Jawel, de slijpstaal. Logische plek toch voor zo'n ding om daar te liggen .... "Pap, kijk eens wat ik heb gevonden?" Totaal niet verbaasd en hartstikke serieus reageert pap met: "oh ja, die heb ik daar neergelegd zodat ik niet zou vergeten om de deur af te sluiten ...." 

11 opmerkingen:

  1. Fijn dat je vader jou altijd weet te bereiken als er iets is. Hoe komt het dat hij jouw nummer wel onthoudt? of heeft hij een speciale telefoon?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die heeft hij, maar hij heeft ook een lijst met namen en nummers.

      Verwijderen
  2. Slijpstaal om de deur af te sluiten? O jeetje toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eigenlijk wel een hele logische plek hoor Inge ;-)
    Gelukkig heeft paps de slijpstaal terug en kost hem dat geen hoofdbrekers meer.
    Fijne avond !!! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel makkelijk ezelsbruggetje, dat jij dat nou niet snapt...!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi, hi.... ja, dat kan ook natuurlijk!
    Grappig hoe er soms een reden voor iets wordt bedacht.
    Inderdaad eng met die scherpe messen. Misschien had je beter dat slijpstaal niet kunnen vinden:-)
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. geweldig, die logica soms.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn opa had altijd een heel bot zakmes op zak,en wilde dit ook steeds slijpen. Ik heb hem toen een (geen idee hoe dat heet) maar stukje rond staal gegeven waar hij eindeloos mee in de weer was en nooit zn mes scherper kreeg.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het menselijk brein zit vreemd in elkaar. Je pa WEET dat hij de slijpstaal kwijt is, maar alles daarna is weer weg. En als jij hem toevallig vind krijg je een vreemde verklaring.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, dat is eigenlijk best een eng idee... maar je kunt slecht alle messen af gaan pakken.
    En wat een logica...

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge