dinsdag 31 januari 2012

weer op controle

Vorige week woensdag werd bij pap weer bloed geprikt i.v.m. de diabetescontrole van vandaag. Of dat goed is gegaan, d.w.z. of hij inderdaad nuchter is geprikt is iets waar ik me niet langer meer druk over maak. Is hij nuchter, dan is dat meegenomen. Heeft hij toch iets gegeten, dan is dat pech gehad ... Ik kan die man niet blijven nalopen met briefjes en belletjes. Dan maak ik alleen mezelf èn hem hartstikke gek ... Gelukkig wordt 't bloed altijd vroeg geprikt, dus de kans dat hij nuchter was is redelijk groot.
Vandaag dus op controle. Ik had hem niet gebeld, maar ben op tijd thuis vertrokken. En natuurlijk was hij er .... niet! Ach, als ik gebeld had was de kans ook groot geweest dat hij niet thuis zou zijn. Gelukkig weten ze bij de huisarts dat 't altijd mogelijk is dat pap 'n afspraak is vergeten ... En gelukkig heeft pap een dochter die dat op tijd doorgeeft ;-)
De reden dat hij nu niet thuis is ligt aan 't fantastische weer: strakblauwe hemel, fijn laagje sneeuw van zo'n 6 cm en dus prima wandelweer. Voordat ik de afspraak bij de huisarts laat omzetten probeer ik eerst zijn vriendin te bellen. Bingo, hij is bij haar! Flink aan 't werk om haar stoep schoon te vegen. Gelukkig woont zij niet ver van hem vandaan, ik pik hem op en net op tijd kunnen we ons melden bij de balie van de huisartsenpraktijk!

11 opmerkingen:

  1. Vitaal genoeg, maar helaas niet bij de tijd. Je rent je rot, arme meid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat valt best mee, zeker als je de situatie vergelijkt met een jaar geleden.

      Verwijderen
  2. Kun je zijn vriendin niet inseinen als er weer een afspraak wordt gemaakt?
    Dan kan zij het ook een beetje in de gaten houden.
    Gelukkig dit keer weer in orde gekomen, he.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit was een toevalstreffer. Hij is niet vaak bij haar.

      Verwijderen
  3. Hopelijk was de uitslag goed (of stabiel....hoe is dat met diabetes?)
    Gelukkig had je hem snel gevonden voor de afspraak bij de dokter. Anders had jij ook weer een extra rit gehad op een andere dag......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha, vind je 't gek, hij had wel wat leukers te doen dan bloedprikken ...
    Maar, wel prettig dat 't nog precies zo uitpakte.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoop dat het geen diabetes is/wordt waarbij insuline spuiten nodig is, want dat lijkt me pas echt lastig in jullie situatie.. En je hebt gelijk dat je je niet meer druk maakt om dat nuchter zijn.
    Ze komen bij ons (op mijn werk) ook wel thuis bloedprikken, is ook een mogelijkheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bloedprikken wordt bij hem thuis gedaan. En de diabetes is gelukkig onder controle!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Saai is het in ieder geval niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Inge, nuchter of serum, soms doen ze moeilijk. Het enigste dat telt is het HbA1c. En als dat stabiel is dan is het toch goed? Er is een vrij nieuw middel; Victoza injectie. Maar één keer per dag. Maar als ik zo de foto's van je vader bekijk dan is hij daar te slank voor.
    Maar alle respect voor jou. Je bent een mantelzorger met een gouden randje.
    Hartelijke groet en tot laters
    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Pap heeft geluk: hij hoeft niet te 'spuiten' en medicatie krijgt hij ook niet meer. Hij wordt wel iedere 3 maanden gecontroleerd, en da's fijn!

      Verwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge