vrijdag 10 februari 2012

eigenwijs

Pap is eigenwijs, ik ben eigenwijs .... Als ik hem bel om 'm te zeggen dat ik 'm zometeen kom ophalen om samen naar de kapper te gaan zegt hij dat dat niet nodig is. Hij hoeft nog niet naar de kapper. Oké, ik ben dus eigenwijs en rij toch naar hem toe .... en hij houdt voet bij stuk. Goed, dan gaan we niet naar de kapper maar fijn samen boodschappen doen stel ik voor. "Moet dat?" Ja zeg, ik ben nu toch hier, dan kan hij me net zo goed helpen in de supermarkt. Maar eerst moet hij nog plassen, en dan gaat hij gelijk een andere broek aantrekken. Ik vraag maar niet of er soms iets fout is gegaan vanmorgen, maar vraag wel of hij die broek mee naar beneden wil nemen. "Waarom?" Ik zeg niet "omdat ik 't zeg" ;-) maar dat ik die broek dan thuis kan wassen. Hij vindt dat maar niks, dat ik die broek in de wasmachine wil wassen. "Wie zegt dat die broek daar goed uit komt?" Alsof ik nooit was ...
's Middags zit ik achter de laptop en type 'n aantal zoekwoorden in die met pap, zijn thuis en afkomst te maken hebben. En wat schetst mijn verbazing? Ik vind 'n foto op het internet, met 'n afbeelding van de tuin achter het hotel waar pap opgroeide. Dit is zó leuk! Ik moet 'm pap nog laten zien, ben benieuwd of hij de locatie op de foto herkent, maar daar heb ik eigenlijk geen twijfels over!


8 opmerkingen:

  1. Groeide hij op in een hotel? Wat bijzonder. Of hadden zijn ouders zelf een hotel?
    Ik ben reuze benieuwd of hij dit nog weet.
    Soms zijn jeugdherinneringen verser dan recente gebeurtenissen. Dat merk ik ook aan mijn vader.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, ik snap dat je je benieuwd bent naar zijn reactie!
    Wij horen 't misschien ook nog?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat bijzonder ... ik hoor graag zijn reactie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met een beetje zoeken kom je leuke dingen tegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig he, wat je allemaal voor leuke dingen kunt vinden op het weeweewee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat je zoiets van vroeger op het web kunt vinden! Ik hoop dat je pap het zich ook kan herinneren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is één van de mooie dingen van het internet! Leuk voor je vader...heeft hij het al gezien?

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge