woensdag 22 februari 2012

liedje en zorg(en) op afstand

Gelezen op de blog van Angelika, zéér de moeite waard om te beluisteren: http://berthadders.nl/2012/01/eerste-bijdrage-gemeentezanger/

Bericht van mijn broer:
Pap is helemaal in de war ... Hij zit op de praktijk en heeft tante H. gebeld of zij tegen Els (mijn moeder)  wilde zeggen dat hij nog op een hond aan het wachten isMijn zoon is nu naar hem toe, en ik heb hem gezegd dat mama dood is, hij al 17 jaar is gepensioneerd (pap was dierenarts en denkt dat hij spreekuur heeft op de praktijk ...) en gewoon thuis is!! Toen was het goed en verontschuldigde hij zich dat hij in de war was. Pfffff ......

Over en weer wordt er ge-smst. Vervelend is dit weer. Ik vraag mijn broer na te gaan of pap ergens pijn heeft, iets dat kan wijzen op bijvoorbeeld een ontsteking. Maar dat lijkt niet het geval te zijn. Ook wil ik weten of pap wel voldoende drinkt .... en dan valt bij mij het kwartje: hij is hoogstwaarschijnlijk op stap geweest afgelopen carnavalsdagen, en heeft toen een of meerdere of nog meer glaasjes alcohol genuttigd ...... En dat is nu net datgene wat verboden is door de geriater i.v.m. de medicatie die hij slikt. Shit dus ...

Nadat mijn broer pap een tabletje Haldol (klik op 'haldol' bij 'labels' voor meer berichten hierover) heeft gegeven gaat 't gelijk weer een stuk beter ....

15 opmerkingen:

  1. De puzzel is compleet, jij hebt de stukjes weer op z'n plaats.
    Maar toch...

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig neemt hij dat tabletje dan ook in. Heb je daar nooit moeite mee, dat hij iets niet wil innemen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mysterie opgelost, gelukkig!

    Hij heeft heerlijk lopen feesten, das duidelijk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ontroerende tekst, maar bijna onverstaanbaar. Gelukkig staan de woorden eronder. :-)
    Het is eigenlijk vreemd dat mensen hem nog alcohol schenken, toch?
    Sterkte op afstand, meisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik snap dat jouw broer het aan jou meldt, maar heb je nooit het idee 'laat me maar even, ik wil het niet weten?' Of is jouw verantwoordelijkheidsgevoel daar te groot voor? Ik hoop op toch nog mooie, rustige dagen daarginds voor je!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Puzzelen op afstand en dan uiteindelijk de uitkomst gevonden.
    Paps heeft het waarschijnlijk enorm naar zijn zin gehad maar is intussen compleet in de war.
    Wat een zorg al-tijd waar je ook bent.
    Ik hoop dat je nog wel kunt GENIETEN en een klein beetje los kunt laten.
    Fijne tijd !!! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een stunt! gelukkig hebben een groep mensen zich goed om hem bekommert. Probeer toch nog wat te genieten van je vakantie!! x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, ik lees nu net pas dat je lekker op vakantie bent!
    Wat goed dat je van zo'n afstand toch ook nog kunt mantelen, en ontdekken waarom je vader zo reageert!
    Je kent 'm als geen ander. Hij boft maar met jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat moeilijk voor je dat je op zo'n afstand zit, toch heel fijn dat er anderen zijn die ook voor je vader kunnen zorgen.
    Zorg jij ook goed voor jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Och jammer, dat je je op vakantie ook nog zorgen moet makn om je vader. Broerlief had beter even kunnen wachten met dit soort berichten, toch?
    In elk geval heeft je vader hoogstwaarschijnlijk wel een paar leuke uurtjes gehad met een borreltje erbij!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mijn schoonmoeder wordt ook altijd veel drukker als ze een blaasontsteking heeft. En die heeft ze vrij regelmatig.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haldol?
    Dat gaven ze mij wanneer ik een psychose had.
    Hulkinnetje heeft nog steeds zo een tabletje bij haar mocht het weer fout lopen.

    Sterkte met je vader.
    Hij is Lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Toch vraag ik me wel eens af: wat is erger ... alcohol of haldol?
    Inge, ken je eigenlijk het boek van Stella Braam over haar vader?

    http://ikhebalzheimer.nl/index.php?option=com_flexicontent&view=category&cid=56&Itemid=167

    Van het liedje van Bert Hadders is ook een filmpje:

    http://www.youtube.com/watch?v=5dEAQbEnXO4&context=C395a4bfADOEgsToPDskJwG0LHFr-4GhFjYd51nFB1

    Groetjes,
    Angelika

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge