donderdag 2 februari 2012

mijn neus na ...

Vandaag gedaan wat ik al veel eerder had willen doen: de kledingkast van pap uitgemest. Ik ben zogezegd mijn neus na gegaan op zoek naar spullen die hoog nodig gewassen moesten worden. Pap is op zijn manier heel netjes, d.w.z. hij laat geen kleding rondslingeren. Alles wat hij gedragen heeft, vuil of schoon, hangt hij fijn terug in de kast. (klik --> hier <-- voor berichten die hiermee te maken hebben) Soms zelfs opnieuw gestreken! Hij heeft ook de gewoonte om vuile was (ondergoed en zakdoeken met name) in bad te gooien om te laten weken. Hij hangt 't daarna op, en als de spullen droog zijn worden ze ook weer gestreken en in de kast gelegd .... Fris is natuurlijk anders. Daarom heb ik vandaag mijn neus 't werk laten doen en mijn ogen goed de kost gegeven. Resultaat: 11 (!) broeken, 3 T-shirts, 3 overhemden en 3 truien die zo te zien en te ruiken hoognodig gewassen moe(s)ten worden en die ik mee naar huis neem om te wassen.

 Hier ligt de verzamelde buit in mijn auto:


hier hangt alles al weer fris gewassen op het wasrekje:





en gevouwen terug in de tas:



En pap? Die heeft gelukkig nog wel 'n schone broek om aan te trekken, heeft nog niet eens in de gaten gehad wat en dat ik alles uit de kast heb gehaald ....

12 opmerkingen:

  1. Dat is ook de beste manier denk ik. Waarom 't hem moeilijk maken door dat te zeggen.... dat hij er nu weer fris bijloopt geeft jou in ieder geval een prettig idee.
    Ik kan je plaatjes niet zien, maar 't verhaal maakt het wel duidelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, de foto's doen het hier ook niet, maar gelukkig is je verhaal beeldend. Wel fijn dat hij het niet eens gemerkt heeft eigenlijk, denk ik, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zal eens kijken naar de foto's ....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zie ze wel.... Btw: ik ben blij dat er nog geen geur internet is ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Apart is dat , dat ze dus wel zo netjes blijven, en dat niet vergeten.
    Toen de oma van Meneer Williams dement werd hebben we hele nare taferelen gehad rondom incontinentie en wasgoed.
    Maar ze bleef wel haar bed opmaken....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zie de fotootjes wel. De geur komt niet over, maar ik vind het een steengoede actie van je.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zie paps kleding gewassen en gestreken in de tas liggen hoor ;-)
    Robijntje-fris hihi
    Wat goed van je om je speurneus het werk te laten doen !!!
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Inge,

    Even een berichtje om je laten weten hoeveel waardering ik voor deze actie heb! Sowieso neem ik mijn petje af voor jou als mantelzorger.

    vriendelijke groeten van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook in 'n verpleeghuis wordt wel eens (regelmatig) vuile kleding terug gehangen, en NIET door de bewoners.... Ook daar doet je neus vreemde ontdekkingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier bij mijn schoonmoeder wast mijn schoonzus de bovenkleding en de rest gaat naar de wasserette. Mijn moeder is momenteel al haar kleding aan het vermaken tot PDL-kleding. PDL staat voor Passief Dagelijks Leven en het is erg heftig om deze fase in te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Pap vermaakte vroeger de kleding van mijn moeder tot deze zg PDL kleding ....

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge