woensdag 15 februari 2012

reactie op de foto

Ik liet pap de foto zien en hij herkende de situatie meteen: "Da's 't menneke, bie de tant!...". Bij 'n  tante dus, die woonde rechts van het hotel. Bij pap thuis hadden ze vroeger 'n hotel en nadat zijn vader stierf bestierde z'n moeder dit samen met haar ongetrouwde zus en broer. Knap hoor! Zij was echt 'n geëmancipeerde vrouw in die tijd. Pap ging al vroeg naar kostschool om de tijd en mogelijkheid te krijgen om te kunnen leren. Aanvankelijk voor pater - ja, heus! - en later toch maar 'n normale opleiding met bijna aansluitend de studie diergeneeskunde (eerst kwam daar nog 2 jaar dienstplicht tussen).
Deze week ben ik er weer eens tussenuit .... Tja, ik ben nu eenmaal getrouwd met een man met reisvleugeltjes ..... Maar ik ben niet vertrokken zonder de koelkast en vriezer bij pap goed te vullen


We zijn vertrokken na eerst naar een spannende volleybalwedstrijd te gaan kijken van oudste en jongste zoon:


En hebben ook nog contact gehad met middelste in New York, die amuseerde zich afgelopen weekend prima backstage tijdens de Fashionweek (foto van alle persfotografen):


Ik kreeg al snel een bericht van mijn broer:

Pap belde net boos op: gaat "die" op vakantie en denk je dat ze mij verteld heeft waar ze heen gaat?? Hoe kan ik haar bereiken als ik bijvoorbeeld de klink sla ....

Alsof ik niet heb gezegd of opgeschreven waar ik ben ....

Hier ben ik: puur genieten!




En hierin zaten wij vandaag: de trein. Een Oostenrijkse trein, die zich voortploegde door 50cm verse sneeuw, en dat met maar 10 minuten vertraging!!


Deze reed ook 'gewoon'

6 opmerkingen:

  1. Oostenrijk *kijkt heel jaloers naar de foto's*, heel veel plezier hoor!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooooh ben je dáár :-) Dat is GENIETEN met hoofdletters.
    Véél plezier !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel plezier Inge! Belangrijk voor de mantelzorger.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. NS haalt de Zwitsers erbij om problemen te voorkomen.
    Een hele fijne vakantie daar, geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh Inge!! wat heerlijk dat je er ff uit bent!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge