zondag 19 februari 2012

telefoonverkeer

Een paar voorbeeldjes van de telefoongesprekken die we tot nog toe voerden:

Hai pap, hoe is 't?
Oh, goed hoor
Wat ben je aan 't doen?
Ik kijk naar de televisie, naar, ach, hoe heet 't ook alweer ..... 't Is sport, weet je wel, op blauw.
Tennis? Badminton? Zaalvoetbal? Volleybal?
Hè, verdorie ... ik kom er niet op. Je weet wel, met een stok en een tafel met een blauw laken.
Oh, biljart soms?
Ja, biljart. 
Vind je dat dan leuk?
Ja, dat zie ik graag. Deden we vroeger vaak, niet voor de echt, maar gewoon omdat 't leuk was. Weet je nog, in Utrecht?
Nee, dat weet ik niet, daar was ik toen nog niet bij ....
Ach nee, dat klopt. Ik kijk nu naar de tv, ze hebben een leuke uitzending, sport, met een stok en een tafel, biljarten. Weet je dat ik dat vroeger ook graag deed? Maar niet als wedstrijd hoor, gewoon in het café

Hai pap, hoe is 't vandaag?
Goed hoor maedje!
En hoe is 't buiten met 't weer?
Bar slecht .... maar dat weet jij toch ook? Oh, je bent er niet? Waar ben je dan? Och ja, foei foei da's ver weg! Ligt daar sneeuw? Nee, da's niks voor mij, sneeuw, daar hou ik niet van.

Zeg, ik heb dringend geld nodig ....
Dan moet je P bellen, die zorgt nu voor je natje, je droogje, en je geld.
Waarom dat?
Omdat ik er niet ben.
Da's waar ook, dat was ik vergeten.

Kom je me wat geld brengen, ik ben blut ....
Nee, ik niet .... dan moet je P bellen ....



7 opmerkingen:

  1. O, wat moeilijk. Goed dat je er even uit bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig kon je even op vakantie..lijkt me moeilijk om er mee om te gaan!
    Geniet nog wat van je 'er even tussenuit gevoel'
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het geeft een goede indruk hoe het geheugen met je paps een loopje neemt.
    Lijkt me erg moeilijk Inge om dit ondanks je vakantie los te kunnen laten.
    Gelukkig dat P een oogje op hem houdt ...
    Lekker GENIETEN van elkaar daarginds in de sneeuw :-)
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik hoop dat je niet te druk maakt om paps. Kan me voortellen dat het lastig is als je dit soort gesprekken voert als je niet in de buurt bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja, herhalen, herhalen, herhalen ...
    geniet van je vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja.... herkenbaar!
    Soms irritant, soms hilarisch, soms ontroerend.
    Geniet van je vakantie!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge