zondag 4 maart 2012

groeiende flesjes

"Zeg maedje, ik heb geen geld meer .... nou ja, ik heb nog 5 gulden en een paar kwartjes. Ik wil gaan wandelen, ach, ik kan het natuurlijk ook zuinig aan doen ...."
Ben gisteren vergeten om te kijken hoeveel hij nog heeft, dit is natuurlijk wel erg weinig. Oudste moet nog richting de kant op waar opa woont, hij wil wel langs rijden. Fijn, hoef ik het niet te doen! Kan hij gelijk de boodschappen brengen die ik gistermiddag nog heb gedaan. 
Later brengt hij me verslag uit:
Opa wilde gaan wandelen omdat hij dat iedere maandag doet .... Hij wist niet eens dat het vandaag zaterdag was! Hij was blij met 't geld.
Gistermorgen maakte ik deze foto:


Het aantal lege flesjes bier groeit met de week .... Zorgelijk vind ik dit. Ik heb 't al eerder geschreven: niet het feit dàt hij drinkt, want ik zou hem onder normale omstandigheden best een glaasje bier of wijn op zijn tijd gunnen. Maar hij verdraagt 't niet, of beter gezegd: de combinatie met de medicatie is 'n hele slechte. J. van de thuiszorg vertelde me gisteren dat pap afgelopen woensdag alweer wat verward was: hij had 'n koffer ingepakt en wilde weg, wist alleen niet waar naartoe .....

16 opmerkingen:

  1. Ik wens je een fijne, rustige en vooral zorgeloze zondag, Inge.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, moeilijk is dat, aan de ene kant gun je hem zijn pleziertje en een stukje ontspanning, aan de andere kant moet het niet gevaarlijk worden met de medicijnen. Sterkte en fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat moeilijk zeg, wens jou een fijne en rustige zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben bang dat het toch tijd wordt voor drastischer maatregelen. Jammer zeg :(

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bah, wat vervelend is dat toch. Voor jou én voor je paps. Hoewel 'vervelend' de lading natuurlijk niet dekt..!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat zijn de stukjes die je schrijft toch steeds herkenbaar. Moeilijk hoor. Deze zorg nietwaar? Hoe lang denk je dat hij nog zelfstandig kan blijven wonen?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toch moeilijk om tegen hem te zeggen dat hij niet meer mag drinken. Mijn schoonvader was geestelijk nog helemaal goed maar het autorijden ging echt niet meer. De garage belde me zelfs op om te zeggen dat hij zo vaak schade had.........hij kon en mocht dus niet meer autorijden. Hij zal iemand iets aandoen. Maar geen van de kinderen durfde het hem te verbieden. Maar in dit geval heeft het toch met gezondheid te maken en zullen er toch wel maatregelen genomen moeten worden.
    Sterkte, ik denk aan je.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Inge,
    Ziet je vader het verschil tussen gewoon bier en malt bier?
    Dan is de lading met de medicatie weg. Ik word verdrietig als ik dit lees.
    Sterkte, maar ik wilde dat ik meer voor je kon doen.
    Heb het goed.
    Hartelijke groet en tot laters
    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Had ik net een heel verhaal getypt en viel helaas mijn verbinding weg. Weer overnieuw beginnen dus. Ik vind je blogje een beetje droevig. Ik ben het wel helemaal met Gerrie eens. Maltbier is wellicht een goede oplossing. En het is nog lekker ook. Ik drink het zelf ivm de borstvoeding die ik geef. Vooral Hoegaarden is heerlijk. Ik vind het wel erg naar om mensen in het ootje te nemen. Maar ik snap ook wel dat je eigenlijk geen keuze hebt. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat moet dit moeilijk voor jullie zijn!
    Sterkte met alles
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. moeilijk hé! je moet proberen in 't oog te houden hoeveel hij juist drinkt per dag. Eén of maximaal twee flesjes per dag kunnen volgens mij geen kwaad, want volledig verbieden is toch wel erg verregaand niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. 't gaat niet goed in combinatie met de reminyl. Dus helemaal geen alcohol.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik begrijp goed dat je je zorgen maakt ivm de medicatie en alcohol.
    Maar ja, hoe kun je voorkomen dat hij drinkt? Niet, denk ik.
    Zolang hij nog mobiel is en zelf kan inkopen kan hij ook bier kopen.
    Maar je zou misschien niet al te snel meer geld kunnen brengen en voor hem een aantal flessen alcoholvrij bier in huis zetten? Het is weliswaar wel betuttelend, maar dat kan onderhand echt niet anders meer.
    Ik probeer maar een beetje mee te denken, misschien is deze suggestie niet van toepassing op jullie situatie.
    Liefs en sterkte,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. inderdaad, misschien is alcoholvrijbier een oplossing! is het proberen waard!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge