vrijdag 30 maart 2012

't plafond en een leuke dag uit

Telefoon van pap op een voor mijn ongelegen moment: ik sta net bij de kassa om af te rekenen: Maedje, 't plafond komt omlaag .... Na even doorvragen is 't me duidelijk: enkele schrootjes in de keuken hebben losgelaten. Ik vraag pap of hij broer C. wil bellen, die is best technisch en ik niet. Hij kan misschien direct of bijna direct komen kijken.
'n Half uurtje later gaat weer mijn telefoon. Het is mijn broer: wat is met pap? Hij praat over een vliegtuig dat is neergestort? Nee, daarover heeft pap 't met mij niet gehad ... hij had 't alleen over schrootjes die hebben losgelaten. Mijn broer zegt dat hij langs zal rijden. Weet jij of pap een ladder heeft? Nee, dat zou ik zo niet weten ....
Gisteren is mijn zoon langs gereden met boodschappen voor pap. Hij heeft niets vreemds gezien of gehoord. Opa vroeg alleen maar voor de zoveelste keer of ik alweer gegroeid was .... Opmerking: mijn oudste is behoorlijk lang (2,03m) maar gelukkig ook al lang uitgegroeid :-)

Zelf was ik er gisteren niet. Ik ben ook niet bij pap gaan kijken. Ik was de hele dag HEERLIJK op stap, samen met Sanneke. We hebben koffie gedronken, zijn met de trein op en neer naar Antwerpen gereden, hebben behoorlijk veel door Antwerpen gelopen, 'n lekkere èn glutenvrije salade gegeten, het MAS bezocht, aldaar thee gedronken, een museum bezocht (het MoMu) en ter afsluiting nog een glutenvrij broodje gegeten bij Lombardia. Dit had een mooie afsluiting moeten worden, maar viel helaas wat tegen:  we kwamen om half 6 aanzetten en zij sluiten (al) om 6 uur. We hebben volgens mij het record snel-broodje-eten-met-en-zonder-bestek verbroken ;-) Kortom: wat zijn de gevolgen van bloggen toch leuk en wat hadden we een geslaagde dag die wat mij betreft zeer zeker voor herhaling vatbaar is! Sanneke: bedankt!!

jammer van de vele werkzaamheden in de stad ....

en jammer dat 't niet meer zulk mooi weer was als de afgelopen weken ....

Het MAS

Ooit hier gegeten met mijn vader en moeder

11 opmerkingen:

  1. Ahaaaa...vandaar dat het zo stil was gisteren op wordfeud..haha! Ik begon me al zorgen te maken ;)
    Fijn dat je zo heerlijk uit bent geweest, ben blij voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo heerlijk ja, en jullie hebben ook nog allerlei dingen ondernomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Antwerpen is een toffe stad. En je had de beste gids denk ik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk dat je ondanks dat wat er zich thuis afspeelde er even heerlijk tussen uit bent geweest. Dat heb je absoluut nodig, geeft je weer energie. Fijn weekend en bedankt voor de tip op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Is het plafond intussen gerepareerd? Fijn dat je even een dagje van Vlaanderen hebt kunnen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat fijn er zo eens een dagje tussen uit te kunnen, een dagje voor jou alleen! leuk dat je zo genoten hebt, ondanks dat het zonnetje zich wat minder liet zien die dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, dat klinkt goed. Antwerpen is idd een leuke stad, he? Het is al weer heel lang geleden (misschien wel 12 jaar of zo) dat ik er was. Heerlijk om zo te genieten zonder zorgen. Is een goede remedie om de rest ook weer aan te kunnen.
    Ook hier is het zonnetje al een paar dagen weg, zo jammer. Ik haal er altijd veel energie uit.
    Maar goed: hopelijk krijgen we deze zomer nog genoeg zon!
    Fijn weekend,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk dat uitje! Ja, bloggen brengt veel leuke dingen met zich mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn zo'n heerlijk en gezellig dagje uit !!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lekker hoor een dagje weg. En ik weet uit ervaring waar het bloggen toe kan leiden. Het is mooi dat je mensen tegenkomt met wie het klikt!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge