dinsdag 27 maart 2012

thee of koffie?

Ik vraag pap wat hij wil drinken, thee of koffie? Er staan 2 volle thermoskannen met thee op het aanrecht, de inhoud van de een is vrij koud en dus niet versgezet. Op de andere staat weliswaar duidelijk aangegeven KOFFIE maar ook daar zit thee in. De inhoud van deze kan is nog lekker warm. Ik kan me zo voorstellen dat deze thee lichtelijk naar koffie smaakt. Yuk. Pap proeft dat niet, hij drinkt zijn thee met smaak. Ik drink weinig koffie, zegt hij. Ik maak altijd thee. Ik denk dat hij soms nog zelf thee maakt, maar er wordt ook door de dames en heren van de thuiszorg thee voor hem gezet. 't Is goed mogelijk dat hij zelf thee heeft gezet in de pot voor de koffie. Maakt niet uit, als ik 't maar niet hoef te drinken ;-) Ik zet een pot koffie voor hem, hij volgt wat ik doe. Te ingewikkeld pap? Hij beaamt dat, koffiezetten is al een tijdje niets meer voor hem. Als ik 'm een kopje koffie geef proeft hij en vraagt me vervolgens wat het is, thee of koffie ...

14 opmerkingen:

  1. Ik krijg altijd een brok in de keel bij jouw verhaaltjes....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och, ja wat moet je er van zeggen. Als hij maar voldoende drinken binnen krijgt wat maakt het verschil dan nog uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het wordt steeds lastiger om hem achter te laten, lijkt mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach, weer es wat anders dan thee met bosvruchtensmaak ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is toch nieuw: koffie met thee smaak of is het nu andersom???

    Ik ben het met alle dames van hierboven eens, pffftttt heb heel veel respect voor je!

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. al die 'kleine' dingetjes maken het vooral voor jou erg moeilijk. en toch schrijf je erover met een kwinkslag en maak je me telkens aan het glimlachen. Fijn voor jouw paps dat je er toch maar steeds voor hem bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Alles is al gezegd hierboven. Ik vind het fijn dat je nog steeds alles met ons blijft delen, ook nu het duidelijker wordt dat paps minder wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook ik kan me alleen maar aansluiten bij de rest...

    Liefs en sterkte,

    Gabi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook ik sluit me aan bij de rest....
    Sterkte,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik wist niet dat je ook qua smaak zeg maar vergeetachtig werd, dat je dan niet meer weet of het thee of koffie is.
    Fijne dag vandaag

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ineens ontdekt dat je ook op mijn blogroll staat! :) dus ik ben weer bijgelezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bij mam kunnen we alleen koffie maken uit een potje of zakje. Heel vies, vind ik, maar mam drinkt het bijna onafgebroken. Dus zet ik voor visite en mezelf groene thee. Wat mam elke keer weer verstelt doet staan want: wie drinkt nu zulke slappe troep:-)
    Heel herkenbaar hier dus!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ugh thee in een koffiepot vind ik zo vies.. dat smaakt duidelijk naar slappe koffie, daar zou ik ook van in de war raken.
    Hier in Engeland ziet de koffie eruit als thee, zo slap. En de thee zo sterk als koffie. Dan gaat alles hetzelfde smaken.
    Ik drink lekker een kruidentheetje...
    Ik hoop dat je vader in ieder geval nog geniet van zijn warme drankje.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge