zaterdag 14 april 2012

colporteurs (2)

Ik heb heel wat reacties en tips gekregen op mijn bericht over de colporteur bij pap aan de deur. Zowel op de blog als in e-mails, waarvoor dank! Ik zet de tips hier op een rijtje, en 'verhuis' het daarna ook naar de pagina links/films/boeken als een soort van naslagwerk.

* ik heb stickers besteld op de site www.nietaandedeur.nl De tekst is duidelijk:



* ik kreeg een soortgelijke sticker toegestuurd:  


Deze kan besteld worden op de site http://www.belnietaansticker.nl/


* ik kreeg vandaag een tip dat er net als het belmenietregister.nl ook zoiets bestaat als het belnietaanregister. Super, daar heb ik pap direct aangemeld! www.belnietaanregister.nlIn de bevestiging van de aanmelding staat:

Nu u aangesloten bent bij het 
'bel niet aan register' 
zullen wij er alles aan doen dat u niet meer wordt bezocht door een SBCC adviseur 
(opmerking van mij, deze afkorting staat voor Stichting Basis Certificaat Colportage)
Wij kunnen echter niet instaan voor ongecertificeerde huis aan huis verkopers.

* op deze site staat informatie over wat te doen als de koop al is geschied

7 opmerkingen:

  1. Gelukkig bestaan er goede oplossingen. Ik zal deze tips ook eens aan mijn vader doorgeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg handig. Zo heeft een ander er ook nog wat aan. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wist niet eens dat die stickers bestonden. Goede tip, 't zou nu wel heel brutaal zijn om nog aan te bellen.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super tip, ik heb het ook gedaan (en ook een sticker besteld).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Jolanda, ik heb zelf een briefje gemaakt dat we niet aan de deur kopen. Als ze dan aan bellen wijs ik naar het briefje. Dan zeggen ze schijnheilig dat ze het niet gezien hebben. Tegenwoordig heb ik ook zo sticker op de deur geplakt.
    Handige linken Inge. Ik heb mijn moeder ook gelijk aangemeld bij belnietaanregister. Ik merk bij haar ook dat ze er steeds vaker in stinkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. inventief opgelost! Succes nog! groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat handig allemaal... denk dat ik mijn ouders ook ga aanmelden.
    Ik ga het straks met ze overleggen.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge