zaterdag 7 april 2012

colporteurs

Ik heb pap nog maar eens duidelijk proberen uit te leggen dat hij NIEMAND mag binnenlaten. Dat wil zeggen: buiten mensen van de thuiszorg, vrienden, bekenden en familie ..... Waarom? Iemand van de thuiszorg belde: toen zij vanmiddag tijdens het inloopmoment bij hem binnenliep was er een jongeman aanwezig. Hij zei dat hij van een of andere organisatie was, ze dacht WarChild. Pap zat samen met hem rond de tafel en ze waren bezig  met het invullen van een of ander formulier. Zij heeft de jongeman de deur uitgewerkt, en pap gezegd dat zijn dochter zulke dingen regelt en dat hij niemand zo maar mag binnenlaten .... Wat ben ik blij met zo'n kordate vrouw, en dat heb ik haar ook gezegd. Maar zo iemand als zij is natuurlijk niet altijd net op tijd aanwezig, op het moment dat een colporteur of wie dan ook aan de deur staat. Pap staat geregistreerd bij het bel-me-niet-register, maar of de verkoop aan de deur daar ook onder valt?



18 opmerkingen:

  1. Ik vind dat zó irritant, verkopen aan de deur. Dat dat opeens weer terug is van weggeweest? (of ligt het aan mijn woonadres dat het nooit is weggeweest misschien). Zou verboden moeten worden. Zeker bij mensen zoals je vader.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat vervelend zeg, ik dacht dat daar een nu wet voor was? Maar stel je voor dat het weer gebeurd en je komt er te laat achter, je hebt 7 dagen de tijd om het ongedaan te maken, dat is wel wettelijk geregeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan zo kwaad worden op al die gewetenloze zakkenvullers die onze kwetsbare ouderen proberen te pakken. Hoe diep kan je zinken?
    Bah!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben het met bovenstaand helemaal eens. Er zijn bordjes die je bij de voordeur kunt hangen" aan de deur wordt niet gekocht. Fijne paasdagen Inge.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een misselijke praktijken. Goede actie van de thuishulp.
    Heel fijn weekend, Inge.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat naar is dat zeg......fijn dat die mevrouw zo kordaat optrad!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Inge ,
    als je op kassa googelt dan heb je daar van die afbeeldingen die jezelf kunt printen en voor de deur kunt hangen ,ik heb hem ook en stukken minder last .

    Wens je hele fijne paasdagen !

    groetjes Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zou een klacht indienen bij WarChild. Ze mogen geen mensen boven de 80 zoiets aansmeren. Dat mag niet via de telefoon en ook niet bij de voordeur. Mocht je vader wel zoiets getekend hebben, dan kan je dat terug draaien omdat je vader dement is en geen flauw idee heeft waarvoor hij getekend heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit is wel erg vervelend Inge ...
    Complimenten voor het kordate optreden van de mevrouw van de Thuiszorg.
    Wens je hele gezellige Paasdagen
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sticker op de voordeur doen?

    Ik heb 2 dementerende patiënten die helemaal zijn kaalgeplukt door verschillende organisaties. Een andere had ineens -toen ik 2 maanden niet was geweest- een huis vol nepplanten- en bloemen had staan die ze steeds van dezelfde verkoper aan de deur kocht. Naar!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Pffft, wat vervelend zeg. Gelukkig was de dame van de thuiszorg op tijd. Hoe je zoiets moet voorkomen? Geen idee. Maar ik denk dat je het altijd nog terug kunt draaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heb enige tijd geleden op onderstaande link een sticker gekocht naar alle tevredenheid,tot nu toe niemand meer aan de deur gehad.http://www.nietaandedeur.nl/index.php?nav=1
    Groetjes, Siek.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tsjee, dus dat kun je ook nog hebben. Lekker, zulke verkopers aan de deur. Sterkte ermee, Inge, en hopelijk kun je met zo'n bordje een oplossing hiervoor maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo is mijn dementerende oma ooit een donateurschap voor Alzeihemer aangepraat.... toen mijn moeder daarover belde deed ook die stichting heel moeilijk over het terugdraaien. Terwijl zij toch beter zouden moeten weten.....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijn dat de hulp zo kordaat is geweest!
    Je zou bijna moeten overwegen om iets aan de deur te hangen dat dat soort 'verkoop' niet gewenst is.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi

    Beetje late reaktie maar je kan je ook aanmelden bij het Bel Niet Aan Register.
    Misschien iets voor je vader?

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je zou deze link is moeten lezen.
    www.pclooptvast.nl/techniek-van-verkoop-en-colportage-pakt-verkeerd-uit/
    Verhaal over hoe ze opgedragen worden om te verkopen!Er staat ook een aantrekkelijke vacature bij, om te kotsen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb 't gelezen, bedankt voor je tip

      Verwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge