donderdag 12 april 2012

documentaire (2)

Afgelopen dinsdag ben ik met mijn zoon op stap geweest naar Rotterdam. Dat was een heel avontuur op zich, vond ik dan. We reden namelijk in de spits door Rotterdam, op zoek naar een parkeerplaats kort in de buurt van waar we moesten wezen. Gelukkig heb ik een navigatie-systeem in mijn auto, zonder dat waren we nu nog aan 't zoeken ben ik bang ;-) 
Ruimschoots op tijd stond onze auto op een parkeerplaats, daar moesten we gelijk een vermogen aan parkeergeld betalen: € 13,50 .... Nou ja, dan hadden we maar met het openbaar vervoer moeten reizen. We waren dus ruim op tijd en konden mooi nog wat drinken in het hotel NewYork.





Op loopafstand hiervan ligt LantarenVenster, daar konden we om half 8 de zaal in. Mooi gebouw, echt héél mooi, en op een prachtige locatie. Dit stond hun site:


Op dinsdag 10 april, bij de derde editie van Rotterdams Open Doek, presenteren wij met trots onze special guest Ate de Jong, regisseur van Het bombardement. De opnamen voor de film over het bombardement op Rotterdam gaan binnenkort van start en Ate de Jong kan op deze avond alle ins en outs vertellen over het opstarten van zo'n groot filmproject. Ate de Jong regisseerde eerder Een vlucht regenwulpen, Brandende liefde, Drop dead Fred en Fogbound. Samen met Jeroen Krabbé en Edwin de Vries heeft hij de filmproductiemaatschappij Mulholland Pictures.



Film nummer één-na-laatst was de documentaire over pap, jeetje wat was dat mooi en ontroerend om te zien op een groot bioscoopscherm! Ik was blij dat direct erna nog een filmpje van een andere filmmaker werd getoond, zodat ik tijd had om mijn tranen te drogen .... Daarna werden 3 filmmakers 'aan de tand gevoeld' door onder andere Ate de Jong. Echt super! En daar zat ik, in de zaal, als trotse moeder! 


Binnenkort staat de docu op de site van LantarenVenster, daarvoor heeft mijn zoon al toestemming gegeven. Dus binnenkort zet ik de docu ook op mijn blog .....

17 opmerkingen:

  1. Ik ben erg benieuwd naar de documentaire.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan me voorstellen dat je het niet droog hield. Heftig, zo groot en op een doek, dan heeft het extra veel impact.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goed nieuws! ik wist van eerdere blogs dat je zoon een docu had gemaakt maar dat deze nu vertoond is en ook op je blog ?! Leuk! Ik ben erg benieuwd.
    Wat een spannend moment zal dat zijn geweest zeg, heb je nog reacties gekregen naderhand?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stoer man! En dubbele gevoelens denk ik, twee geliefden van je maar in een nogal andere situatie...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat was vast erg ontroerend. Ik ben ook erg benieuwd. 13,50 parkeergeld is me toch ook wat. Erg he.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent niet alleen een trotse moeder, maar ook een geweldige dochter. En dat jij een traantje moet laten als je naar je eigen vader kijkt in die situatie is alleen maar logisch. Wat jij bijna dagelijks ziet is triest.

    Ook al ken ik jouw vader niet in het echt, ik heb ook moeten huilen. Als je je verplaatst in jouw leven en naar jouw vader kijkt alsof het je eigen vader is, dan komen die tranen vanzelf.

    Jij bent trots op je middelste, ik ben trots op jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier ook iemand die erg benieuwd is...Wat zal het een ontroerend document geworden zijn...!
    heel veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh ja, ik zou ook tranen laten. Ik ben ook erg benieuwd.

    Ik was vorig jaar in R'dam, voor een open dag an de hogeschool, gelukkig vrij parkeren. Maar wat een gezoek... (echt een plattelandertje ben ik dan)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Da's toch geweldig dat je zoon zo'n mooi document heeft gemaakt. Ik kan me voorstellen dat je uit je vel barst van trots. Maar ook het verdriet dat er achter de ziekte van je pa schuilt. Ben reuze benieuwd naar de documentaire en ik ga hem zeker kijken.
    Enneh....alsof het openbaar vervoer zo goedkoop is....tsssss.....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heftig avondje zal dat geweest zijn voor je! (ook zonder de spits-perikelen) Een film van je zoon over je vader. Pfoe..! Een enorme achtbaan, lijkt mij..!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik zou tranen met tuiten gehuild hebben! fantastisch een documentaire over jouw eigen vader! Trots, trots, trots.... je zal je enorm trots gevoeld hebben. Jouw hartje moet nogal tekeer gegaan zijn :-)))! Komt die documentaire ooit eens op televisie? Laat het ons dan weten hé! Lieve groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat bijzonder!! Ik zou ook bergen tranen hebben vergoten. Ik ben heel benieuwd naar de documentaire!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Kippenvel.....gaaf dat jullie geweest zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bijzonder zeg. Ik kijk uit naar de link!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ha Inge, terwijl ik hier op 't vliegveld Porto wacht op m'n vliegtuig maak ik meteen even gebruik van de gratis-internet-toegang-computers om bij te lezen.
    Wat bijzonder dat de documentaire hier werd vertoond. Kan me voorstellen dat je daar trots te wezen zat te zijn (huh) en dat het goed uitkwam dat het niet het laatste filmpoje was :-)
    (M'n dataroaming staat uit, weet niet of ik wifi en dus WF heb komende week)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat bijzonder om je vader als hoofdpersoon in een documentaire van je zoon te zien.
    Ik ben heel benieuwd naar het filmpje.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik geloof best dat je (terecht) trots bent maar het lijkt me ook erg confronterend om je vader en zijn (maar ook jouw) dagelijks leven zo langs te zien komen.
    Dapper!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge