zondag 8 april 2012

eerste paasdag

Pap is uitgenodigd bij mijn broer voor eerste paasdag. Uitgenodigd voor de lunch. Prima, mijn broer kan goed koken, ik niet ;-) Ik heb voor pap een buxusbol gekocht die hij aan mijn broer en schoonzusje kan geven als waardering voor de uitnodiging. Wat moet ik daarmee doen, voor wie is dat? Niet een keer, maar diverse keren vraagt hij me voor wie die plant is, en wat hij ermee moet. Waar ga ik dan naartoe, waar wonen zij? Wat ga ik daar doen? 'Pap, je gaat daar lekker eten, en die plant geef je dan aan hen'. Waarvoor is die plant? ....... 't Is gewoon een kwestie van heel goed je geduld bewaren, en dat  kan ik , in tegenstelling tot koken, wel goed ;-) Mijn broer zal pap op tijd ophalen, de arme man hoeft dus niet met die plant over straat. Ben bang dat hij helemaal niet meer op de goede plek zal komen, en al helemaal niet op de afgesproken tijd! Ik schrijf een sms naar m'n broer om 'm soort van te waarschuwen dat er een plant staat in de keuken. Ik krijg een sms terug: 

Ik ga pap morgen om 14.00 halen. Hij belde net: 'proficiat jong, ik weet niet meer waarvoor en er is vanmiddag iets voor je afgegeven, een boom of een plant, in elk geval iets groens ....'

En vandaag nog een aantal:
Bel ik hem een uurtje van te voren dat ik hem zo kom halen .... staat hij lekker uitgebreid te eten .... Normaal was hij altijd ruim op tijd klaar en op en top aangekleed, nu was hij alles vergeten .....
Bedankt voor de mooie buxus ;-)

Op mijn 'daar moet je pap voor bedanken' volgt: 
Heb ik pap ook al voor bedankt ... Hij heeft daar zijn mensen voor die dat voor hem regelen zegt hij ...
en 
Waar woon je ook alweer? Vlakbij toch? En even later: ik weet waar jij woont, en dan weet hij precies de weg!




Proost pap!





10 opmerkingen:

  1. Hij gaat niet voorbij en eet gelukkig nog goed in tegenstelling tot de meeste bejaarden die ondervoed zijn. Proost op je broer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Complimenten voor jullie goede communicatie over en weer :-)
    Broer heeft in ieder geval een "groene boom" en paps heeft heerlijk gegeten.
    Fijne Paasdagen Inge !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Inge, wat schrijf je zo lief over je vader!ik krijg er spontaan tranen van in mijn ogen.
    Wat zorgen jullie goed voor hem! Zo fijn dat hij dankzij jullie in zijn vertrouwde omgeving kan
    blijven!
    heel veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt idd engelengeduld. Niks voor mij. Ik kook liever ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Inge, voor jou en je lieve familie in ieder geval hele fijne Paasdagen.......liefs Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jouw vader heeft in elk geval een gezellige Pasen gehad. En lekker gegeten, zelfs twee keer:-)
    Mijn moeder vierde haar 92ste verjaardag gisteren bij mij thuis.
    Ze was absoluut niet in een goed humeur en wilde eigenlijk helemaal niet mee, vertelde mijn zus. Ze zei, toen ik haar feliciteerde en een cadeautje gaf: "ja, jullie doen maar en regelen maar. Maar wat denk je dat mijn baas ervan vindt? Ik krijg hier heus geen vrij voor, hoor"!
    Waar het vandaan komt, Joost mag het weten. We hebben haar gerust gesteld en gezegd dat haar baas het ermee eens was dat ze bij ons was:-)
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geduld heb je, dat is zeker.
    Fijne dag nog verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. *grinnikt*
    Ik stuur je een extra blikje geduld. Ik geniet echt altijd van jouw stukjes. De vermoeidheid, de bezorgdheid klinken er in door, maar bovenal de liefde!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge