woensdag 4 april 2012

opruiming

't Ziet er keurig opgeruimd uit bij pap. De tafels in de keuken en in de woonkamer zijn leeg op een aantal kleine dingen na. Ik heb 't niet gedaan, mijn broer(s) ook niet. Navraag bij vaste hulp M. leert dat zij de spullen in de keuken heeft weggegooid opgeruimd. Maar wie de spullen in de kamer een ander plekje heeft gegeven weet zij ook niet. Dat pap dat goed vond .....



Ik zie een mooie foto liggen, die neem ik mee naar huis. Ik wil 'm na laten maken en een plekje geven op mijn 'wall of family'. Het is een foto met mijn opa erop, de vader van pap. Ik heb hem nooit gekend. Ook als pap er geen pijltje bij had gezet zou ik 'm zó eruit hebben gepikt: pap lijkt precies op hem!


4/II Jagers. Ter herinnering aan den 4 daagschen afstandsmarsch 16 tot 19 Juni 1913

Er ligt ook een briefje op tafel, er staat op geschreven 'lamp voor 1e li 2,5W <-- is dat juist? (<--vanuit keuken) lamp in kop' Ik moet 't briefje een aantal keren lezen voordat ik snap welke lamp hij bedoelt, maar het is gelukt ;-) ik heb een nieuwe peer in de juiste lamp gedraaid.


Telefoontje van pap: ik ben blut ...  Ik was een uurtje geleden nog bij hem, maar omdat ik 'm pas geleden nog geld heb gegeven heb ik dat niet meer gecontroleerd .... Chips. Ik ga niet terug vandaag, morgen is weer een dag ....

7 opmerkingen:

  1. Ik ben ook dol op oude foto's. Goed bewaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi boeketje, misschien is hij zelf aan het veranderen geweest? Leuk die oude foto's, goed bewaren.
    Het briefje is even puzzelen ik zou het er niet uithalen. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat bedacht ik ook al:
    is het mogelijk dat je paps zelf aan het veranderen is geweest?
    Gezellig boeketje op tafel ;-)
    Heerlijk die oude foto's zo waardevol !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap dat je de juiste lamp hebt gevonden! Het leek wel iets cryptisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat goed dat hij zelf nog dingen opschrijft!
    Het is dan wel even puzzelen maar toch!
    Raar is dat he? Dat er soms dingen gebeuren en dat je er niet achter kunt komen wie dat heeft gedaan. Gebeurt ons ook vaak. Moeder zegt dan steevast: "dat doet het huis".
    Ze bedoelt dat er verzorgers van het tehuis dan dingen geregeld hebben:-)
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtige herinneringen die oude foto's!
    en wat ziet het er fris en opgeruimd uit met fleurige bloemetjes in huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik liep een beetje achter. Leuk jouw blogberichten weer te hebben gelezen :-)
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge