woensdag 2 mei 2012

afgelopen weekend en de nieuwe maaier

Afgelopen weekend zat ik in Parijs. Alhoewel: ik heb er eigenlijk (te) weinig gezeten en veel gelopen. Veel gezien ook, veel gereisd met Thalys, metro en bus. Lekker gegeten, voor mijn doen nogal wat wijn gedronken ;-) en een mooie show in de Moulin Rouge gezien. Kortom, het was meer dan de moeite waard!

Sushi: heerlijk!

Foto voor mijn zoon

Musée d'Orsay: prachtige locatie!

Uitzicht vanuit het museum op Montmartre

Brug over de Seine, vol met slotjes, opgehangen door verliefden 

Ik vraag aan pap of hij ook wel eens in Parijs is geweest. Dat is erg lang geleden, zegt hij. Hij weet niet meer wanneer. Dat was toen hij samen met een vriend een fietstocht maakte naar Lourdes (!). Hij kon me de plekken nog opnoemen die hij had bezocht: Eiffeltoren, Seine, Notre Dame. Maar door geldgebrek was hij nergens in of op geweest. Hij vindt 't opmerkelijk dat ik er ben geweest: daar wist ik niks van!


Mijn jongste heeft afgelopen zaterdag een nieuwe elektrische grasmaaier naar pap gebracht. Ach, wat komt dat goed uit, ik wilde net gaan maaien! Eén baan heeft hij die middag gemaaid, toen had hij er geen zin meer in. Dat doe ik morgen wel. En wat moet  ik doen met het maaisel? In het logboek staat geschreven: meneer wilde het gras gaan maaien, maar wist niet hoe. Ik heb hem op weg geholpen. Ach, hij is weer bezig, dat is het belangrijkste, 't is om het even hoe lang hij erover doet.

11 opmerkingen:

  1. Heerlijke plaatjes van een prachtige stad.
    Past hij wel op met het snoer? Ik heb ook al 2x het snoer kapot gemaaid. (bloos)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Parijs, staat ook nog op mijn lijstje en sushi heb ik sinds kort ontdekt!Heerlijk zeg, ik kan er zo van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's, fijne berichten. Goed zo, heerlijk voor je :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker, dat je er even uit was. Hopelijk is je accu weer een beetje opgeladen.

    Groetjes,
    Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een prachtige stad. Fijn dat je zo hebt genoten en een glaasje op zijn tijd kan toch geen kwaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sushi: heb ik nog nooit gegeten... ziet er mooi uit.
    Met lekker weer is het misschien voor je vader ook makkelijker om weer wat te gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ahhhh.....Parijs. Fijn dat je zo genoten hebt. Maar da' s ook niet zo moeilijk in zo'n geweldige stad!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk, zo'n weekendje Parijs.
    Dat zorgt weer voor een opgeladen accu, toch?
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beste Inge,

    Fijn dat de trip naar Parijs zo mooi is geweest. Zoiets heb je nodig tussendoor.
    Heb het filmpje ook bekeken. De laatste fase vond ik typerend voor je Vader's conditie maar ik begreep de flitsen ertussendoor niet helemaal. Die trek door de sneeuw en ook dat fragment op het vliegveld ertussendoor...
    Lieve groetjes,

    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat is de invulling van de documentairemaker: hoe functioneert (o)pa als de mantelzorger op vakantie (met vliegtuig naar de sneeuw ;-) ) is. Fijn dat je hebt gereageerd!

      Verwijderen
  10. Prachtige foto's van een geweldige stad.
    Fijn dat je alles even achter je kon laten hoewel dit natuurlijk ook maar betrekkelijk is.
    Paps speelt ongetwijfeld ook die dagen wel rond in je hoofd.
    Mmm een lekker hapje en drankje op zijn tijd: niet verkeerd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge