zaterdag 5 mei 2012

het gras en het maaien

Gisteren was een mooie dag. De temperatuur was prima en het was de hele dag droog. Dit in tegenstelling tot vandaag .... wat een pokkenweer! Gistermorgen was ik bij pap, hij wilde weer gaan maaien. Zijn gazon wordt tegenwoordig gemaaid in meer etappes dan de duur van een meerdaagse wielerwedstrijd ... Hij mopperde, hij kreeg de maaier niet aan de gang. Chips, zou het dus ook al zo zijn dat hij een eenvoudige(re) elektrische maaier niet meer kan bedienen? Maar het lag aan de stroom, beide stopcontacten buiten functioneren niet meer. Van één wist ik dit, mijn man heeft hiervan de stroom afgesloten i.v.m. kortsluiting afgelopen winter. Maar de andere zou het nog altijd moeten doen. Waarom dit nu niet meer het geval is ... geen idee. Het snoer moet nu binnen worden ingestoken. Eerst maar eens in de keuken, en dan via het raampje naar buiten. Ha, dat had ik gedacht ... ik kan het sleuteltje van dit raamslot nergens vinden, en pap hoef ik niet te vragen waar dit sleuteltje ligt of hangt. Dan maar via de keukendeur. Jammer dat nu blijkt dat het snoer niet lang genoeg is om tot achter in de tuin te komen .... en een ander verlengsnoer kan ik ook nergens ontdekken. Maar pap kan beginnen met maaien. Euh, ik krijg die 'kloemel' niet aan de gang! En ik leg het nog maar eens uit: eerst de gele knop rechts indrukken en ingedrukt houden, en dan de hendel omlaag. En jawel, het lukt! Pap maait een baan, laat de hendel los, en dan zie ik hem weer hannesen. Hij krijgt het apparaat niet aan de gang .... Eerst de gele knop, en dan de hendel pap!  Pff, zo gaat dat een aantal keren. Op deze manier komt dit karwei nooit af. 



Ik ga naar huis, begin ons gazon te maaien, gelijk er achteraan ook maar verticuteren, dan mos en oud gras bij elkaar harken en opruimen en ten slotte nog eens maaien. 

Mijn trots: de heerlijk geurende viburnum

Bijna allemaal op automatische piloot .... Zó triest dat pap dat niet meer kan, zo triest dat zijn ooit zo mooie tuin nu een bende is vol onkruid .... Wel mooi dat hij 't nog altijd een paradijselijke plek vindt. Ik geniet van mijn tuin, net zoals pap geniet van de zijne. 

10 opmerkingen:

  1. Ja, da's allemaal heel confronterend voor jullie, kan ik me zo voorstellen! Gelukkig dat ie nog wel geniet van zijn tuin!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moeilijk he, maar gelukkig geniet hij ervan.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat jullie nog van elkaar kunnen genieten. En ook afzonderlijk. Hij op zijn manier, jij op de jouwe. Jullie hebben ook steun aan elkaar. En je vader mag blij zijn met zo'n fantastische dochter.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat laatste is het allerbelangrijkst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vindt het al zo knap dat hij er elke keer weer met volle moed aan begint. Ach als hij er nog maar wat van geniet maar triest blijft het.
    Mooie plant viburnum, heb hem ook weleens gehad maar heeft het niet gered.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kan je niet een watervaste sticker o.i.d. op de maaimachine plakken, zodat hij het elke keer kan lezen hoe hij de maaimachine moet gebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook dit is weer zo'n confronterend stapje terug. En ook zo goed aan te zien hoe ja vader achteruit gaat. Hij dit dit, als ik het tussen de regels door lees, tot vorig jaar nog zelf. Toch fijn dat hij wel van zijn tuin kan genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Verdrietig voor jou maar gelukkig geniet je paps toch nog van zijn tuin
    zoals jij van die van jou ;-)
    Veel bewondering voor je geduld en liefdevolle zorgen !!! Geweldig X
    Fijn weekend Inge !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 't is wel triest te zien dat er steeds weer iets is dat hij niet meer kan hé!gelukkig kan hij nog een beetje bezig zijn en op zijn manier genieten. lieve groet, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo triest...en moeilijk voor hem en ook voor jullie...gelukkig kan hij dankzij jullie goede zorgen
    toch nog genieten van zijn tuin!
    Heel veel liefs en sterkte

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge