vrijdag 25 mei 2012

last(ig)

't Is warm buiten, maar gelukkig niet meer zo warm als gisteren. Gisteren had ik behoorlijk moeite met die hitte. Moet daarbij wel zeggen dat ik al om half 6 op pad was om met mijn oudste naar het vliegveld in Brussel te rijden. De naweeën van dit vroege opstaan in combinatie met de hitte deden mij niet echt goed met als gevolg dat ik zowat de hele dag 'heerlijk' binnen voor pampus heb gelegen. Andere jaren heb ik er nooit of slechts weinig last van gehad, maar ik word ook nog eens een dagje ouder met - helaas - alle ongemakken van dien. Zo breekt het zweet me de laatste tijd steeds vaker uit, ook als het buiten minder warm is ....
Pap zegt dat hij helemaal geen last heeft van de warmte, maar ik vind wel dat hij lastig is. Zijn vaste hulp beaamt dit: hij is behoorlijk mondig vandaag! Alles wat ik voorstel is niet goed of niet leuk: het geld wat ik hem geef is te weinig, het rolluik dat ik omlaag doe moet weer omhoog, op mijn vraag of hij het gazon aan de voorkant nog gaat maaien volgt een 'geen zin in'. Ik zie dat er weer 'vreemde' dingen in de koelkast staan: 

Maar nee hoor, pap mist geen zoetjes, hij gebruikt zo ook niet zegt hij. Nog nooit zoetjes in de koffie of thee gedaan ..... Ook blijft hij gewoon de krant lezen. Tja, dan zit er maar een ding op hè: snel de rest van de boodschappen inruimen en lekker naar mijn eigen huis. 
N.b. die pastachoca, die heb ik maar in de vuilnisbak gegooid. Durf het bijna niet te zeggen, maar ik controleerde de uiterste houdbaarheidsdatum, en die was in .......... 2002. Oeps.

11 opmerkingen:

  1. Waar had hij die dan vandaan?
    De warmte is ook zo plotseling hè, kan ik ook niet zo goed tegen. Al ben ik 10 jaar jonger dan jij, ik hoor de kinderen ook weleens over bejaard...;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is inderdaad warm, hier staat nog een lekkere bries, en is het goed toeven. Maar kan me voorstellen dat het bij jullie, landinwaarts, nog warmer is.
    Ik ben er ook niet goed in, zeker in combinatie met te weinig slaap.
    Wens je een goed weekend, en die pasta..ach..wat is nou tien jaar ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was mij gisteren ook te warm. Vandaag staat er een stevige bries.
    Sterkte met de opvliegers. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, hier valt het wel mee met de warmte. In de zon is het warm en in de schaduw is het helemaal niet zo warm. Het waait stevig. Ja Inge je wordt ook een dagje ouder maar dat vroeg opstaan kan je soms ook uit balans brengen. Zoetjes in de koelkast was misschien niet zo slecht anders had je de chocopasta misschien niet gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De luchtvochtigheid was ook absurd hoog afgelopen dagen. Dat maakt de hitte ook veel moeilijker te verdragen. Dat ligt echt niet aan jou, hoor:-)
    Oei, dat is wel erg vér over de datum, die chocopasta!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die was dus niet meer beregoed ;-)))
    Wens je een heel fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inge, mijn warmte buien werden minder toen ik heel puur ging eten. Het is een behoorlijke klus om de foute Enrs. op te sporen. Daarom bak ik ook mijn brood, koek en gebak zelf. Ook jam ed. komt uit eigen keuken. Ik geef toe, ik heb geen hekel aan koken. En die choco pasta? Ach daar zit zoveel suiker in, dat valt wel mee. En die houdbaarheidsdata is van de laatste jaren. Ik heb het altijd nog met mijn ogen en neus gedaan. Ondanks de warmte; zonnige dagen en heb het goed.
    Hartelijke groet en tot laters
    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb dat nooit meer in de winkel zien staan. Pasta Choca...ik at het 'vroeger'. :-) sterkte nog ff met de warmte en de opvliegers...het wordt na het weekend weer wat koeler.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. (Nog) geen last van opvliegers, maar ik heb ook last van de warmte. Vlucht vaak naar binnen om af te koelen en een woordje te leggen op wordfeud. Maar als het kwik eind van de week daalt naar 12 graden, zal ik ook niet blij zijn.
    Groetjes en fijne dag,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, het is wennen die warmte...
    Chocopasta uit 2002, blijkbaar niet lekker anders was het wel ooit opgegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik denk meteen aan Pasta choca ... Bere! goed.
    Maar dat ging in dit geval dus niet op.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge