zondag 13 mei 2012

moederdag

Moederdag, ik persoonlijk vind het maar een commercieel gebeuren, voor mij hoeft het niet zo. Vroeger, toen de jongens nog klein waren was het leuk: 'n gedichtje, 'n tekening, 'n kleiwerkje. Daar kon ik van genieten. Vandaag verwacht ik niets: oudste is een weekendje weg, middelste heeft geen cadeautje voor me, zegt hij, en jongste heeft nergens tijd voor gehad. Afgelopen zaterdag heb ik dus maar zelf gezorgd voor mijn moederdagcadeautje: een nieuwe buxusschaar ;-)
Pap heeft er wel aan gedacht! Gisteravond belde hij me: proficiat met moederdag! Ik dacht, ik bel je nu maar vast, morgen denk ik er misschien niet aan. Volgens mij heeft iemand hem dit ingefluisterd, hij zou er zelf nooit aan denken. 
Vrijdagmorgen trof ik hem zo aan:


Hij doet de deur voor me open gekleed in een oude bontjas van mijn moeder zaliger. Die hing in de kast, en ik weet niet meer van wie die is .... weet jij dat? Als ik zeg dat die van mam was reageert hij opgelucht met dus jij weet nog dat die van mijn moeder was? Nee, pap, van mijn moeder, van jouw vrouw. Ach, daar weet ik niets meer van ... Hij trekt de jas uit, en vraagt of ik hem wil hebben, maar ik heb 't niet zo op bontjassen ... Op bovenstaande foto heeft hij op mijn verzoek de jas nog eens aangetrokken om te poseren voor de dame van de thuiszorg. Vrolijk lachend danst hij over de net gedweilde keukenvloer ...



9 opmerkingen:

  1. Wij doen ook niet mee met dit soort dagen.
    Je vader staat er gekleurd op. Leuke foto.
    Fijne zondag, Inge.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappige foto zeg van je vader ;-)ik ben wel verwend door de kinderen, de jongste vindt het helemaal een super iets ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch leuk, even zo´n belletje van je vader... ook al is het ingefluisterd, tóch? Grappige foto!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier doen we er ook niks aan, vorige week zijn we net bij de kinderen geweest dus komen ze hier niet. Ze moeten zelf aan moederdag doen. Ik heb me zelf ook maar wat verwend.
    Je vader staat er leuk op met moeder's bontjas. Zo gaat het langzaam aan verder met de aftakeling. Gelukkig dat hij er nog om kan lachen. Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij kent je moeder toch nog wel? Kan me voorstellen dat hij niet meer weet dat het haar jas was (ik bedoel, zat niet-alzheimer mannen nemen regelmatig een verkeerde jas mee van de kapstok (-; )
    Lief dat hij jou belt voor moederdag...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn moederdag lijkt heel erg op de jouwe ;-) Een pak van mijn hart, want ik voelde me eerlijk gezegd wel een beetje zielig. Alleen dochter had haar best gedaan....
    Lief van je pa dat hij jou een fijne moederdag wenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik blijf me steeds verbazen over hoe mensen met Alzheimer denken en 'redeneren'.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik weet niet of jij het grappig vond dat hij met die bontjas aan in de deuropening stond..maar ik vond het wel grappig. Het is wel lief en aandoenlijk toch? Misschien sla ik de plank mis en vinden mensen dit alleen grappig als het om buitenstaanders gaat ipv je eigen ouders.
    En bontjassen...ik heb een nepper, maar voor sommigen ziet hij er echt uit. En dat maakt mij zenuwachtig als ik hem aan heb. Dat ik toch een beetje bang ben dat iemand op mijn rug springt en weet-ik-veel-wat doet.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge