maandag 21 mei 2012

op een terrasje

Bericht van mijn broer: we zijn aan de wandel, raad eens wie er hier op een terrasje zitten? Juist ja, pap en zijn trouwe vriendin. Hoe houdt ze het vol vragen we ons telkens weer af ... Maar ja, zij heeft gezelschap om ergens mee naar toe te gaan, en hij is nog altijd 'Prince Charming' en ziet er meestal keurig verzorgd uit! Broer en schoonzus gaan er dus fijn bij zitten. 't Is ook heerlijk weer die dag (Hemelvaart). Ik weet niet of pap genoeg geld heeft om versnaperingen op een terrasje te betalen, dus ik schrijf dit aan mijn broer. Antwoord terug: ik heb voor hem gepind, dan is er voor hem geen onaangename verrassing als hij moet betalen. Goed opgelost!
Ik zet deze leuke foto van die geslaagde middag op de blog. Wel met de gezichten van vriendin en van mijn schoonzusje een 'beetje' onherkenbaar gemaakt ;-)





In de agenda staat weer een opmerking, geschreven door pap:
Opm.: Zeer goed + zeer goed omgang!!! + bescheiden!!!
Met daar onder de tijd en naam van degene die de maaltijd is komen opwarmen. Een jonge meid van de thuiszorg die nog niet eerder bij pap is geweest.  Pap had me al gebeld:
Zeg, ik ben weer thuis. Ik heb iemand hier gehad voor een sollicitatie. Ik heb haar de omgeving laten zien, zodat ze weet waar ze overal moet zijn. Ze is zéér goed, ik zal haar aanbevelen! Als ik vraag voor welke functie ze wordt aangenomen zegt hij: dat is toch duidelijk? Ze komt in de praktijk werken! Er was dus een goede klik ;-)



14 opmerkingen:

  1. Wat een leuke foto heb je er van gemaakt en fijn dat ze samen genoten.
    Dat ze dat dan wel weer opschrijven en weten te vertellen over de dame van de thuiszorg maar niet meer weten dat ze met een heel ander doel bij hem kwam. Wel fijn dat hij het zo heeft ervaren.
    De moeilijke tijd komt weer aan met vakantiekrachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, grappig dat hij daar ineens zat. Zwaar te genieten, das duidelijk. En geef hem eens ongelijk?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat geniet hij zichtbaar! Leuk hoor en bijzonder hoe bepaalde klikken in zijn hoofd gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijke foto en wat fijn dat de klik er meteen was.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt hun gezichten op een leuke manier verborgen. Het is echt een leuke en gezellige foto zo.
    Wat leuk dat de klik er direct was.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, wat schattig, die "sollicitante". Ze zal ook blij zijn dat de klik er was. En fijn voor hem (en voor jou).

    Ik meot wel erg lachen om die gekke bekkies op de foto... moest er heel lang naar kijken voor ik het snapte (en toen las ik de uitleg... (-; )

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig die foto daar op het zonnige terras.
    Heerlijk dat hij nog zo kan genieten !!!
    Enne die sollicitante heeft geluk gehad. Goedgekeurd voor de praktijk ;-)
    Blijkbaar was er meteen die KLIK

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hoort wel eens van mensen die heel 'vervelend' dementeren, die gemeen, snibbig en agressief kunnen zijn. Maar dat lees ik totaal niet bij jouw vader. Hij geniet nog van zoveel zaken en blijft ook positieve dingen melden. Dat vind ik toch een genot om te lezen, dat zal voor jullie -hoop ik- ook fijn zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beste Inge,

    Grappig deze post en toch ook wel weer fijn dat mensen elkaar zo vinden. Een klein beetje aardigheid in het leven kan veel betekenen!
    Bedankt voor je bezoek en commentaar.
    Ja, de bijwerkingen van de medicijnen zijn vaak nog erger dan de kwaal. Maar goed, de antibiotica kuur maken we af en volgende week dinsdag op contrôle. De ontsteking is gelukkig bijna weg dus we kunnen weer verder, tot de volgende pijlijke verrassing. Je raakt zo uitgeput omdat je slecht slaapt en ook duf van de medicijnen. Ik had heel andere plannen voor de week na thuiskomst van een pracht vakantie met lieve vrienden. Dit is een bonus voor al het personeel van haar praktijk. Erg gezellig en ook erg royaal zo'n 4-nachten naar de Bahamas op een cruise. Wij genoten er ook erg van als niet-personeel, het was het ons dubbel en dwars waard.
    Lieve groetjes,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Knap gedaan, dat fotoshoppen :)
    Inge, ken je dit nummer van Spinvis:

    http://www.youtube.com/watch?v=wHDUGZZMoiI&feature=autoplay&list=AL94UKMTqg-9B8vpSX-YiaoBxGy3OB8lK2&playnext=2

    Ik moet vaak aan je denken als ik het draai, niet huilen hoor, dat doe ik al.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb met ontroering een aantal postings zitten lezen. Goed van je dat je dit blog begonnen bent. Dit is dus écht zinvol, zoveel mensen die herkenning vinden. En ook een vleugje troost waarschijnlijk. Voor jezelf heeft het ook een therapeutische waarde, denk ik. Hoewel ik slechts heel in de verte (vader van vriendin) iets ye maken heb met Altzheimer, ga ik je wel volgen.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge