woensdag 20 juni 2012

award, verwarring en Berlijn

Ik kreeg een blogaward van Angelika van de blog Ontdekking van Groningen. Omdat ik een zogenaamd awardvrije blog heb zal ik de blog niet doorgeven, maar ik wil het krijgen ervan wel melden: dankjewel Angelika!


Gisteravond kreeg ik twee keer een licht verontrustend telefoontje van pap: hij was de weg zogezegd weer kwijt. Wist niet waar hij was, dacht dat hij de hele dag had gewerkt in de praktijk. Wilde weten wie hem zou komen ophalen, maar zei dat hij geen schone kleding had. Vreemd .... zeker omdat hij 's morgens een zeer heldere indruk op me maakte. Toch weer goed in de gaten houden: is er misschien weer ergens een (blaas)ontsteking? Eet en/of drinkt hij wel voldoende? Zeker over het eten maak ik me na het bezoek aan geriatrie ietwat ongerust. Pap eet stukken minder dan voorheen. Ik merk het aan de boodschappen: als ik nieuwe breng zijn verschillende dingen vaak nog (lang) niet op .... en dat was wel eens anders! Dit is - denk ik - te verklaren doordat pap gewoonweg vergeet om te eten nu hij weer zo druk bezig is in de tuin. Ik heb daarom ook in het logboek van de thuiszorg geschreven dat men niet klakkeloos ervan uit mag gaan dat pap gaat eten als hij zegt dat hij 'later maar nu nog niet' gaat eten. Gelukkig vergeet hij niet om kleine tomaatjes en banaan te eten als ik die voor hem op het aanrecht zet. Dat zijn lekkere en gezonde vitamientjes! 

Ik ben een bevoorrecht mens, vind ik ;-) Afgelopen weekend mocht ik mee met een personeelsuitje. De reis ging naar Berlijn. 'n Stad die al langer op mijn verlanglijstje stond en waar ik nog nog was geweest. Het was een mooi maar zeer vermoeiend weekend, dat wel, maar ik had het niet willen missen!

Heerlijke asperges!

Bootreis op de Spree

Checkpoint Charly

Heerlijke glutenvrije pizza!

Wat zijn de mussen in Berlijn brutaal!!


15 opmerkingen:

  1. Ik vond het al zo vreemd dat hij was afgevallen, terwijl ik me jouw voorraadverhalen herinnerde. Eerst at hij dus veel te veel en nu vergeet hij te eten? Wat vreemd dat zijn maag dan niet gaat rammelen.
    Heerlijk dat je zo van Berlijn hebt genoten. Ik ben er nog nooit geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, een awardvrij blog? ;)

    Mooie plaatjes weer, ziet er idd alsof je genoten hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn voor je, joh, zo'n weekend weg. Kon je weer ff opladen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het ook verbazend dat een lichaam niet gewoon aangeeft dat het eten nodig heeft, ook al heeft de desbetreffende persoon Altzheimer. Maar het is inderdaad zo, schijnbaar zit "honger" ook meer in ons hoofd dan in onze maag:-)
    Fijn dat je zo van je personeelsuitje hebt genoten, klinkt inderdaad ook heel leuk.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad vreemd dat je pa ineens veel minder eet.
    En over Berlijn hoor ik heel vaak positieve verhalen....ik zet het op mijn wensenlijst ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed dat je de thuiszorg ervan op de hoogte stelt kunnen ze een extra oogje in het zeil houden. Wat leuk zo'n uitstapje en fijn dat je er van hebt genoten. Je doet dan vaak in korte tijd heel veel en dat is vermoeiend maar op dat moment verzet je je er tegen. Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk uitje, dat hoort er ook bij af en toe toch?! Ben eigenlijk wel benieuwd wat voor werk je doet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb geen betaalde baan buitenshuis. Ik mocht gewoon mee ;-)

      Verwijderen
    2. Ah, nou dubbel mazzel. Eigenlijk logisch dat je geen betaalde buitenshuis baan hebt, volgens mij heb je daar helemaal geen tijd voor met al deze mantelzorg.

      Verwijderen
  8. Daar moet ik ook nog ooit heen hoor, naar Berlijn! Lijkt mee een geweldige stad. Wanneer krijgen jullie de uitslag van het herexamen?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk dat je het naar je zin hebt gehad in Berlijn. Ben er nog nooit geweest maar dat zal niet lang meer duren. En je had geluk dat je lekker (gluten) vrije pizza kon eten!
    Voor wat betreft de zorgen om je vader, het klinkt niet zo prettig. Maar jullie zitten er bovenop, dat vind ik wel een geruststelling. Het blijft een beetje dubbel: aan de ene kant is het soms best link met paps zo in zijn eentje thuis, maar aan de andere kant is het voor hem zo fijn dat hij nog lekker kan knutselen thuis. Als hij ergens anders zou wonen, dan zit hij waarschijnlijk achter dichte deuren, en daar lijkt het me niet de man voor. Hij is nog best actief voor iemand op zijn leeftijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk voor je Inge, dat uitje.
    Van harte gegund !
    'hoop dat het niet té vemoeiend was ?

    Liefs Ina

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge