maandag 4 juni 2012

garagepoort

Heel eerlijk gezegd weet ik niet of de uilen nog roepen 's nachts: ik slaap nu met het raam dicht ;-) Ik denk trouwens dat het jonge (steen)uilen zijn die op het punt staan om uit te vliegen en uit gewoonte nog roepen om voedsel. Tot zover de uilen ....
Nu weer over de garagepoort, aflevering zoveel. Ik bemoei me (meestal) niet met technische zaken, dat laat ik aan mijn beide broers over. Ik krijg wel 'n kopie van hun e-mailverkeer.  

Bericht van mijn oudste broer:
Ik heb de garagepoort gisteren weer met een schroef vastgezet en de stekker eruit getrokken. Nu weet ik niet hoe dat met zijn grasmaaier moet als hij het gras wil maaien, want die staat nog in de garage.

Bericht van mij naar hem:
Grasmaaier zo spoedig mogelijk in het tuinhuisje zetten, anders haalt pap 'm via de trap omhoog en dat is mijns inziens levensgevaarlijk!

Bericht van mijn jongste broer naar hem:
Die grasmaaier moet boven staan :-( ik sleep hem wel naar boven.

Net belde paps buurman: pap is kwaad op hem, hij gooit allemaal gesnoeide takken over de tuinmuur .... Dit zijn takken die nog zijn blijven liggen na het rooien van een grote maar erg kapotte hulststruik. Pap heeft zelf ingestemd met het rooien en ook nog flink meegeholpen met het opruimen van de dikke takken. En nu deze reactie ..... Snel even een streng dochter-vader belletje plegen ....

9 opmerkingen:

  1. Ik hoop dat de buurman er begrip voor heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei, oei, het blijft lastig maar jij blijft altijd positief. Hier hoorde ik toevallig deze week ook dat uilen geschreeuw.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Best lastig lijkt mij, om zo vredestichter te moeten spelen... hopelijk heeft buurman begrip voor je vader's situatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat je het slaapkamerraam hebt gesloten snap ik. Ook zonder die uilen. Het is herfst :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Moeilijk lijkt mij dat , iedere keer bemiddelen, ik heb er bewondering voor.
    En volg Sanneke haar advies maar want het is enorm koud nu!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hopelijk begrijpt de buurman ook dat je vader dit niet goed meer kan "handelen".
    Waarschijnlijk weet hij toch wel dat je vader Altzheimer heeft? Ja, er zit niks anders op dan de buurman te gaan helpen de takken terug te gooien, vrees ik:-)
    Lezen je broers jouw blog ook? Daar ben ik benieuwd naar.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo, weer even een beetje bijgelezen hier. Wat maak je toch vervelende dingen mee als iemand aan Alzheimer lijdt nietwaar. Sterkte hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het blijft een moeilijke situatie. Vooral door de gaten in je vaders geheugen. Zijn reacties blijven gewoon heel onvoorspelbaar en je weet dat hij er niks aan kan doen en dat soort dingen niet expres doet. Waarschijnlijk is hij zijn boosheid ook al weer vergeten.........maar de buurman en jij zitten er nog mee........

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge