vrijdag 15 juni 2012

ik geniet!

"Ik geniet toch zó van mijn tuin", zegt pap. Hij is gelukkig weer actief bezig. Heel belangrijk om lekker veel in beweging te zijn. Rust roest, en dat geldt ook voor mensen met Alzheimer. Beweging doet goed, beweging in de buitenlucht is nog beter. Pap wil met me mee naar binnen maar ik vind dat hij fijn verder moet gaan met waarmee hij bezig is:

Leuk hè, die fietshandschoentjes ;-) 
Als hij nu maar niet over de kabel rijdt, als hij dat ding maar niet in de kelder zet als hij klaar is met maaien, als hij maar niet vergeet de deur af te sluiten als hij weer naar binnen gaat. Pff ... Ik pluk nog snel wat vuile was uit de kast en vertrek weer.

Dat was de dag van eergisteren. Inmiddels is het weer weer eens verschrikkelijk ..... en staat de maaier fijn binnen ;-)


Iedereen met een geslaagde in huis: proficiat! Hier hangt de vlag voor onze eindexamenkandidaat helaas nog niet uit. Hij heeft een herexamen. Aanstaande woensdag moet hij proberen om 0,6 punt meer te halen voor Natuurkunde. (dankjewel minister voor de nieuwe normering ....) En voor wat betreft het uilenverhaal: hij of zij is er nog steeds, blijft ook 'fijn' roepen. En volgens kenners is het geen steenuil maar een bosuil. 't Is maar een weet ;-)


11 opmerkingen:

  1. Stoere kiek en zijn gazonnetje ligt er prachtig bij. Succes voor je zoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn hem zo bezig te zien toch, ik vind het knap dat hij het nog kan doen al gaat het dan misschien niet helemaal naar wens. En maakt hij de machine netjes schoon wat maakt het dan uit als hij in de keuken staat, altijd beter dan het ding op de zolder tillen. Je wilt niet weten hoeveel mensen hun fiets in de gang of zelfs in de kamer hebben staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He, wat jammer van die o,6e punt! I'll keep my fingers crossed tot woensdag.

    Jij/jullie ook een goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, die verhoogde eisen maken het behoorlijk pittiger. Succes voor je zoon!
    Fijn dat je vader zo geniet van het buiten bezig zijn. 't Schijnt dat het volgende week weer wat warmer en droger wordt, ik hoop het.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veel succes voor je zoon!!
    En het gazon van je pa ziet er weer strak uit :-)
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er weer picobello uit Inge.
    Wel een bijzondere stalling voor de grasmaaier :-)
    Suc6 voor je zoon !!!!!
    Fijn weekend !!! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eén herexamen valt nog mee hé, hij zal het wel halen, we steken een dikke duim op!
    En fijn dat jouw pap nog wat in de tuin kan bezig zijn! moest het zonnetje nou maar wat vaker willen schijnen... Hartelijke groet en prettig weekend, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O, sterkte met het herexamen. Ik hoorde inderdaad (van mn nichtje die dicht bij het vuur zit in de pre-eindexamenklas) dat de normering was aangepast en dat er veeeeel leerlingen niet in een keer geslaagd waren!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk dat je vader nog lekker buiten bezig kan zijn. Hier vlakbij is een gesloten tehuis en in het park waaraan wij wonen kom ik regelmatig echtparen, dochters met moeder/vader etc. tegen. Wat mij opvalt is dat je vaak niet zomaar iets aan de mensen merkt, dat komt pas als je in gesprek raakt...Zij komen alleen buiten als ze bezoek krijgen en dat is voor sommige dus nooit. Schoonmoeder van mijn zusje zit er ook en als we haar wel eens mee naar huis nemen bij mijn zusje vandaan zegt ze altijd weer....het huis is niet erg,maar dat ik niet naar buiten mag, dat vind ik niks.
    Jouw vader is een echte bofkont, laat hem nog zo lang mogelijk genieten!

    En succes voor je zoon! Buurvrouw geeft les op een gymnasium en daar waren van de 160 leerlingen, tien leerlingen gezakt en daarvan slecht één door de nieuwe normering. Viel mij zo ontzettend mee eigenlijk. Balen dat jouw zoon ook slachtoffer is.......ik zal voor hem duimen.

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Inge,
    Ik kreeg een ‘blogaward’ en moet hem ook weer doorgeven. Ik heb jouw blog met negen anderen ‘genomineerd’ op m’n blog. Als je het leuk vindt … prima, als je het niks vindt, ook prima en sorry dat ik je er mee lastig val.
    Groet,
    Angelika

    http://ontdekkingvangroningen.blogspot.nl/2012/06/award-krijgen-en-weer-doorgeven.html

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat balen zeg van dat her! Ik was er hier ook een beetje bang voor ivm de nieuwe normering maar gelukkig is het goed gegaan.
    Maar wat in het vat zit verzuurt niet he!
    Lekker dat je vader zo buiten is, hopelijk zet de zomer goed door!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge