woensdag 25 juli 2012

controle

Gistermiddag met een zeer goed gemutste pap op weg naar de huisartsenpraktijk voor de driemaandelijkse controle van zijn 'suiker'. Vorige week is geprikt en is een potje ochtendurine opgevangen. In het logboek van de thuiszorg staat: kan niet garanderen dat de heer nuchter was. 'Nuchter' in de zin van dat hij nog niet had gegeten of gedronken natuurlijk. Op weg naar M. dus, de POH (praktijkondersteuner) oftewel degene die verantwoordelijk is voor de diabetici in deze praktijk. Alles in orde: bloedwaardes, bloeddruk, cholesterol en ook het gewicht zijn pico bello! Wonderlijk toch dat de geriatrisch verpleegkundige het nodig vindt om de dalende lijn van het gewicht in de gaten te houden terwijl dit niet zo is volgens de POH! (Klik --> hier <-- voor bericht)
Op weg naar huis zegt pap: Zij is toch zó leuk! Ze zal toch niet denken dat ik een oogje op haar heb? De charmeur ;-) En dan te bedenken dat hij op de heenweg echt niet meer wist wie ze was.
We hebben nog samen boodschappen gedaan. Wel -tig keer wordt me dan gevraagd voor wie alles toch is wat in de winkelwagen ligt, en wie dat allemaal moet eten .... Pap dus! Hij eet goed en veel. Het is echt zaak om regelmatig te controleren of er wel genoeg voorraad aanwezig is anders zit hij helemaal zonder bijvoorbeeld brood of -beleg, en daar wordt hij ook enorm kregelig van. 
Aansluitend neem ik hem mee naar mijn huis. Nu komt hij hier toch wel regelmatig, maar dit keer heeft hij alles bekeken alsof hij er al in geen jaren was geweest. Lang wil hij nooit blijven, hij kan niet goed stil zitten buitenshuis. Buiten zijn eigen thuis dus. Hij wordt dan erg onrustig. Ik heb zijn bezoekje eventjes kunnen rekken door hem aan mijn strijk te laten beginnen ;-) maar na 'n half uurtje heb ik 'm toch maar fijn thuis afgeleverd.


Naar aanleiding van dit bericht (klik --> hier <--) heb ik deze lijsten gemaakt die op de vuilnisbakken zullen worden geplakt:


Naar aanleiding van mijn bericht van afgelopen maandag kreeg ik een hele goede tip van Renske, waarvoor dank! Ik moet nog even nameten of een en ander past, maar dat komt vast goed! Ik zet de tip ook even hier neer voor degenen die de reacties niet hebben gelezen:

Kan je niet een draadloze bel ergens neerzetten, die je vader niet ziet staan ofzo. De bel leg je dan in de sleutelkast, waar de thuiszorg wel kunnen komen. Dan kunnen ze op de bel drukken en je vader denkt dat de voordeurbel het gewoon weer doet. Voordeel van dit is, dan alleen zij de bel kunnen gebruiken en niemand anders. Deze zijn voor een redelijke prijs van plusminus 15 euro te koop bij de Gamma en Praxis en andere doe-het-zelf-zaken.


5 opmerkingen:

  1. Fijn dat alle uitslagen prima waren. En wat een goede tip van Renske!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb zitten gniffelen dat je je vader gewoon aan je eigen strijk zet ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik moet ook echt glimlachen om dit logje. Een flirtende strijkende vader... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig handig is je vader nog in dat soort dingen. Fijn dat de uitslagen goed waren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Graag gedaan Inge.
    Misschien een stomme vraag, maar plastificeer je de papieren vellen ook nog? Dan zijn ze waterdicht. Ik vind het toch wel leuk hoor, dat je vader van strijken houdt. Goed om te horen dat je vader weer goedgekeurd is.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge