dinsdag 28 augustus 2012

de magische wereld van Alzheimer

Dit is de titel van een makkelijk te lezen boekje over Alzheimer met als subtitel '25 tips voor meer begrip en tevredenheid'.
Ik kreeg de vraag van een lieve oom of ik bovengenoemde boek (al)  kende. Nee, maar de titel kwam me wel erg bekend voor. Bleek dat mijn schoonvader het in zijn bezit heeft en nu heb ik het van hem te leen. Het is een klein boekje, makkelijk en vlot leesbaar. Het is van uitgeverij Spectrum, en --> hier <-- lees je meer informatie.





7 opmerkingen:

  1. Ik zag hem gisteren in de bieb staan en moest meteen aan jou denken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. is het wat???ook voor de beginnende??? sinds een aantal maanden ehmmm verkeren wij ook in die magische wereld helaas...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat wat ik gelezen heb is de moeite waard. Kopen of lenen dus, sterkte!

      Verwijderen
  3. lezen helpt, maar erover schrijven misschien nog wel meer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een boek over een ziekte kan heel erg helpen bij het begrijpen ervan en hoe ermee om te gaan. ik las een boek over Parkinson (mijn paps had het), en ook één over het chronisch vermoeidheidsyndroom/fybromyalgie (mijn zus heeft het).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Staat er een tip in over hoe je het beste om kunt gaan met een verwarde Alzheimerpatiënt? Ik heb zo te doen met een medebewoonster van mijn moeder, die alleen maar naar buiten wil (geef haar eens ongelijk) en die in mijn ogen op te weinig begrip van de kant van de verzorging kan rekenen. Ik zou zo graag willen weten hoe ik haar er op een goede manier van kan weerhouden om te ontsnappen als ik op de afdeling kom.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben net begonnen met lezen, kan het je dus (nog) niet vertellen. Volgens Sjonke (1e reactie) is het ook in de bibliotheek te leen. Misschien dat je het daar kunt lenen?

      Verwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge