zaterdag 25 augustus 2012

een niet alledaagse week

Afgelopen week was allesbehalve alledaags of alleweeks.  Niet alleen omdat we op vakantie gingen en ik jarig was, maar vooral door de brief die op onze vertrekdag in de bus viel: onze oudste was aangenomen voor tandheelkunde op een universiteit ver weg, in Riga! Zo te gek, na drie keer te zijn uitgeloot in Nederland! Pff, en hoe moet dat dan gaan? Toch maar weg dus .... maar wel eerder terugkomen!
Het was een week waarin het weer in Nederland tropisch werd maar ook in Oostenrijk was het behoorlijk warm! Zo warm dat we diverse keren de bergen in vluchtten, op zoek naar aangename temperaturen.
Een week waarin we, op weg naar een prachtige bergpas, te maken kregen met autopech. Het was urenlang wachten op de Oostenrijkse equivalent van de ANWB en natuurlijk hadden we niets te drinken of eten bij ons ....
Een week waarin ik dus jarig was, en pap uiteindelijk belde, maar niet om me te feliciteren. Hij wist natuurlijk helemaal niet dat ik weg was, had me in ieder geval nog niet gemist ....
Een week waarin we besloten om de kapotte droger bij pap toch maar te laten vervangen. Taak voor mijn jongste broer, hij heeft het goed gedaan ;-)
Een week met korte nachten voor onze jongste, die volop genoten heeft van de studenteninkom.
Een week met een hele dag heel veel wassen, drogen en inpakken. Met heel veel dingen proberen te regelen.
En een week met de dag van vandaag: afscheid van oudste, op weg naar zijn nieuwe toekomst! Met daarna weer als vanouds boodschappen doen en langs pa rijden. Pap heeft me echt niet gemist, hoort de bel niet, zit gezellig voor de televisie met het geluid op behoorlijk hard. Ik laat wat foto's zien van de afgelopen week en van zijn kleinzoon die nu ergens hoog in de lucht hangt, maar verder dan 'is dat er een van jullie?' komt hij niet. Jammer. Ik maak koffie, maar gruwel als ik de vuile kopjes zie die in de kast staan. Omdat van hem de vaat niet meer in de vaatwasser mag verzin ik een smoesje: 'de vaatwasser moet een keer in de zoveel tijd lopen, anders gaat ie kapot' en dat helpt! Zoals een kleuter zijn moeder helpt zo helpt pap mij, het is niet in de vaatwasser zetten van bordjes en kopjes maar bijna gooien ... Ik stuur hem de kamer in voordat dingen sneuvelen. Hij geniet van zijn verse kop koffie en ik ruim de vaatwasser rustig in, zet 'm aan, schrijf in het logboek de opmerking of iemand het ding naderhand kan helpen uitruimen, samen met hem, en ben weer klaar om naar huis te gaan ..... of op vakantie?

8 opmerkingen:

  1. Dat was een enerverende week Inge!!
    Spannend voor je oudste, dat ie in het buitenland gaat studeren en ook spannend voor ma ;-) Wel ontzettend leuk. Binnenkort maar een reisje naar Riga boeken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo, dat is heftig allemaal. Riga .... wat spannend! Wordt daar college gegeven in het Engels?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou dat is met recht een niet alledaagse week!
    En je oudste naar Riga, dat lijkt me best heftig je kind zo ver weg.
    En dan je pa die je niet feliciteerde maar waar je stiekem misschien toch op hoopte. Gevoel en verstand soms zo tegenstrijdig.
    En nu weer thuis, naar de "gewone" wereld.
    Ik hoop dat de energie, waar zo'n vakantie toch voor bedoeld is, genoeg is om
    alles weer op "rolletjes" te laten lopen.
    Groetjes, Kris

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een hectische week!
    en de oudste naar Riga!!! hopelijk zal die het ginder naar zijn zin zal hebben, aan Riga zal het in ieder geval niet liggen, is een erg mooie stad (wij waren er x aantal jaren terug).
    groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, dat was zeker een heftige week.
    Wat zal het vreemd voor jullie zijn, je kind ineens in een ver buitenland. Maar uit meerdere ervaringen met onze twee dochters weet ik ook dat het de levens van jonge mensen zal verrijken. Al zal het in het begin behoorlijk wennen zijn, zowel voor kind als voor ouders!
    Veel succes met alles!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je zal inderdaad haast weer aan vakantie toe zijn na zo'n week, pffff.... Ik hoop dat oudste (en jongste ook natuurlijk) een goed studiejaar tegemoet gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Riga, da's niet naast de deur. Maar als je daardoor je droom kunt waarmaken... Echte globetrotters heb jij! Sterkte met wennen aan het "normale" leven. Ik kan me voorstellen dat je weer aan vakantie toe bent!
    Groetjes,Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik denk na elke post 'ik moet toch ff reagweren' en telkens vind ik de woorden niet.
    Wat is er toch een hoop gaande bij jou.
    Even rustig vaarwater, is dat een goed iets om je toe te wensen?
    Bij deze dan! *blik open trekt*

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge