zondag 19 augustus 2012

jarigen en wandelen

Gisteren was ik jarig. Hoe oud ik ben geworden? Zie dit bericht van  vorig jaar, en tel er gewoon een jaartje  bij op ;-) De hele dag klonk het 'ping': alweer een berichtje, e-mail of e-card voor mij, zó leuk! De hele dag ook heb ik gewacht op een telefoontje dat maar niet kwam. Maar om 19.00 rinkelde dan toch eindelijk mijn gsm: pap aan de lijn! Zou hij het dan toch nog weten dat ik jarig ben? Jammer maar helaas: zeg, weet jij het telefoonnummer van E.? Ik vertel hem dat ik dat nummer echt niet uit mijn hoofd weet, maar dat hij 't voor zich moet hebben, het staat namelijk op de lijst met belangrijke telefoonnummers. Ja, maar ik weet het niet meer uit mijn hoofd! Ik zeg dat dat helemaal niet erg is .... We hebben het er nog over dat het zo warm is in Nederland .... Maar waar zit jij dan nu? Ach, Oostenrijk, Duitsland of Nederland, 't is om 't even waar je zit. Maar dan wordt dit dus een dure voor mij? Ik zeg 'm dat dat wel meevalt. Nou, dag maedje! Dag pap ....

En morgen is mijn blog jarig, het is dan alweer 2 jaar geleden dat ik besloot om over pap en Alzheimer te schrijven. Resumerend kan ik zeggen dat pap toch wel erg is achteruit gegaan de afgelopen jaren, maar hij woont wel nog zelfstandig thuis. Ik verwacht alleen niet dat dit over een jaar nog zo is. We zullen wel zien ...

Onze vakantie verloopt prima: we hebben tot nog toe al een kleine wandeling gemaakt, een fijn tochtje gefietst en vandaag zijn we de hitte ontvlucht: de bergen in! Ook hier is het warm, weliswaar lang niet zo tropisch heet als in Nederland, maar het was hier vandaag ook 32 graden in het dal. Boven in de bergen was het een stuk aangenamer, toch heb ik behoorlijk peentjes gezweet, maar dat had te maken met een bergwandeling --> plots opkomende paniek --> in combinatie met hoogtevrees --> en herinnering aan een bergwandeling van 2 jaar geleden --> waarbij de paniek in combinatie met hoogtevrees nog groter waren ....

We hebben dus een grote wandeltocht gelopen, heerlijk genoten van prachtige uitzichten, koeien bewonderd en een behoorlijk aantal keren bij een berghut pauze genomen. Zie en geniet ;-)

daar achter komen we vandaan
eerste lading van heel veel koeien

vanaf hier begint de klim, naar de hut helemaal boven

en als je omkijkt is dit het uitzicht: geweldig!

boven wacht een verrassing: een prachtig meertje, met ijskoud water!

De hut! 
Maar we gingen nog hoger, de hut werd kleiner ....

en nog kleiner .... Vanaf hier ongeveer kreeg ik last. Nou ja, kreeg mijn man last van mij ;-) "Laat me met rust!"

en aan de andere kant van de berg weer omlaag

over pistes waar ook ik ooit heb geskied!

Gezellige hut met mooi terras

En ook zij had het warm!
En nu: nu even niks meer ..... alleen nog douchen en uitrusten! 

15 opmerkingen:

  1. Alsnog van harte gefeliciteerd Inge!! Als ik je foto's zo bekijk heb jij van moeder natuur een prachtig cadeautje gekregen. Wat een uitzicht!!
    Veel plezier nog op vakantie.
    Groetjes uit een nu bewolkt west-brabant!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ja zeg, gewoon hartstikke jarig geweest gisteren. Alsnog van harte. Wat vervelend zeg van die paniek. :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Proficiat. Je bent nog een jonkie. ;o)
    Geniet van dit prachtige land. Wat een geweldige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van harte nog met je verjaardag! *smak*

    Wat een mooie beelden zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog gefeliciteerd met je verjaardag. Wat een mooie omgeving, geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vlug jou nog een fijne verjaardag toewensen ;) ben nog net op tijd....
    volgende week ben ik ook aan de beurt...(ssst...wij zijn even oud)
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Héél erg mooi! (En we bekijken het nu met heel andere ogen, dat begrijp je wel;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nog van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag èn de verjaardag van je blog!
    Groet,
    Angelika

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog van harte gefeliciteerd Inge en wat een mooie omgeving.
    Wat heerlijk om daar in alle rust te kunnen wandelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd!!! Wat een prachtige verjaardag had je. Oostenrijk is mooi, maar ik zou het vooral ook heel eng vinden, vrees ik. Een heel fijn jaar gewenst, met wijsheid en moed om beslissingen te nemen voor je vader. En een goed blogjaar gewenst, natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nog gefeliciteerd Inge! Een heel mooi nieuw jaar gewenst voor jou en je paps.
    Wat een prachtige plaatjes van je akantie, echt mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en bedankt dat je twee jaar geleden gestart bent met je blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Van harte, zowel met je verjaardag als met de verjaardag van je blog!
    Tja... wie weet hoever het staat met je vader, volgend jaar?
    Geniet voorlopig maar heerlijk van je mooie vakantie!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge