dinsdag 14 augustus 2012

op vakantie

Zo, bijna iedereen is op vakantie geweest en weer terug, of gewoon lekker thuis gebleven. En nu ben ik weer aan de beurt. Morgen ga ik samen met mijn man 10 dagen lang genieten van de bergen en gezonde buitenlucht in Oostenrijk. Da's echt mijn favoriete vakantieland! 
Maar ik kan en wil niet gaan voordat van alles is geregeld: het staat genoteerd in het logboek van de thuiszorg, nummers van mijn broers zijn bekend en er is voldoende voorraad in vriezer en ijskast. Op het laatste moment ging natuurlijk iets stuk: de droger. Nu zou iemand met een eenpersoonshuishouden best zonder droger kunnen maar in het geval van pap is dat geen goed idee. Nu kan de hulp altijd een machine inzetten op het moment dat ze begint met poetsen en die lading naderhand nog in de droger duwen zodat de was klaar is op het moment dat zij naar huis gaat. Op dit moment wordt de was opgehangen op een rekje, maar pap ziet de relatie niet meer tussen deze was die of buiten of binnen te drogen hangt en strijken of wegvouwen. Pas als de was in 'n wasmand op de keukentafel staat komt hij in actie met strijkplank en strijkijzer. Vaak neem ik was mee naar huis, maar dat komt dus nu ook 'nicht im Frage'.
Even terug naar de droger. Die ging dus helemaal stuk, en kon nog wel worden gerepareerd maar de kosten hiervoor waren dusdanig hoog dat een nieuwe droger (met garantie) gewoon beter en uiteindelijk voordeliger is. Want wie weet wanneer een volgende reparatie zich zou aandienen. Ik weet niet hoe oud dit beestje is, maar volgens mij is hij nog van ruim voor de eeuwwisseling. Broerlief gaat een goede droger zoeken op internet en zorgt er ook voor dat er iemand bij pap thuis is op het moment van levering. Kan de oude ook gelijk mee teruggegeven worden. 
En nog eens terug naar die droger. Pap snapt echt niet meer wat ik bedoel als ik zeg dat de droger stuk is. Wat bedoel je nu? Wat is een droger voor iets?
En weer even terug naar het strijken. In het logboek van de thuiszorg staat een verontrustende opmerking:

Toen ik vanmorgen binnenkwam was het strijkijzer ingestoken. 
Ding was heet. De heer kon me niet vertellen wanneer hij het had ingestoken. 

Met andere woorden: zéér gevaarlijke situatie! De dames van de thuiszorg trekken nu ook vaker de waterkoker uit omdat pap niet meer weet hoe dit ding te gebruiken en het vervolgens zonder water erin aanzet. Ook gevaarlijk. 
Het wordt hoogste tijd dat pap gaat verhuizen .....

25 opmerkingen:

  1. Er zijn strijkbouten die automatisch uitgaan net als snelkokers. Maar om dat nu nog aan te schaffen, als hij toch gaat verhuizen. Eerst maar heerlijk genieten saampjes en het zal vast allemaal nog wel goed gaan, je hebt je best gedaan. Petje af.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje!
      In principe slaat alles automatisch uit, maar toch ....

      Verwijderen
  2. Fijne vakantie, Inge!
    (en alvast gefeliciteerd!)

    Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hé wat leuk! Jij ook alvast gefeliciteerd! (en let een beetje op je petekind als je 'm ziet volgende week ;-) )

      Verwijderen
    2. Eerst jij en dan pas ik, maar dank je!
      Ik zal uitkijken naar Roel, maar of die het kan waarderen als z'n peettante vanuit het struikgewas op de loer ligt...? :-)

      Verwijderen
  3. Probeer de dagelijkse zorgen los te laten en ik hoop dat het een zeer relaxte vakantie wordt. Iets waar ik overigens niet aan twijfel.

    Liefs uit Kapellen en een behouden reis.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoef je inderdaad niet aan te twijfelen ;-)

      Verwijderen
  4. Fijne vakantie Inge, je hebt het dubbel en dwars verdient!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad.. Je moet er niet aan denken wat er allemaal kán gebeuren.. Het zal een hele zorg minder zijn voor jou en je familie...

    Voor nu: Fijne vakantie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijne vakantie samen Inge.
    En ik hoop dat je de zorgen los kunt laten.
    Groetjes, Kris

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een waterkoker kan normaalgesproken niet gaan koken als hij leeg is.
    Maar toch ..... er kunnen andere dingen gebeuren, ik denk aan het fornuis ed.

    Geniet van je vakantie!!!

    Ellen
    scrapothekerin.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ga even helemaal ontspannen en genieten, Inge. Lekker bijtanken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijne vakantie lieve Inge! hop dat je voorbereidingen dermate goed zijn dat je de zorgen voor pap even op afstand kan houden.
    Ik vind je kei knap hoe je het toch maar allemaal rondbreit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. geniet voor 100% van jullie bergvakantie in Oostenrijk, dat heb jij dubbel en dik verdiend Inge!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hopelijk zie je dit niet te laat: een hele goede vakantie, Inge!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zeker weten dat het hoog tijd wordt voor een ander plekje, gewoon voor zijn eigen veiligheid.

    Geniet van je vakantie en probeer alles thuis een beetje los te laten....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lekker genieten van je vakantie, Inge!
    Je broers nemen het nu even over, zoals jij dat hebt gedaan toen zij weg waren!
    En na terugkomst gewoon weer opnieuw de situatie bekijken en eventueel maatregelen nemen.
    Heel veel plezier op je vakntie!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een zorgen weer. Ik wens je een heel fijne vakantie, en hoop dat je ook echt aan jezelf toekomt! Groetjes, Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik hoop dat je een geweldige vakantie hebt en dat je de batterijen op kunt laden voor als je weer terug bent. Geniet ervan. En ik hoop dat er voor je vader snel een goede plek gevonden kan worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geniet van je vakantie en je familie zal dat wel goed doen, daar mag je gerust in zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Goede vakantie Inge, hoop dat je samen met je man er nog wel van kunt genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik lees jou logje en ik herken zoveel, mijn schoonmoeder heeft vorig jaar de diagnose Alzheimer gekregen. Inmiddels is er voor een procedure gestart om te gaan verhuizen naar een verzorginghuis/woongemeenschap. Het vergt veel energie, geduld en begrip als je vader of je moeder deze diagnose krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge