woensdag 8 augustus 2012

sport en televisie

Televisie staat bij pap zo goed als de hele dag aan. Soms zit hij te kijken, maar vaak ook niet. En als hij kijkt is het nog maar de vraag of dit bewust gebeurt. Het ligt ook aan het programma dat op staat als hij de televisie aanzet. (klik --> hier <-- om te zien hoe dat aan- en uitzetten vaak wordt gedaan), maar het maakt eigenlijk niet uit of het een tekenfilm is, het nieuws of een documentaire. Veranderen van zender doet hij niet of nauwelijks, in ieder geval niet bewust. Geluid harder of zachter zetten ook niet. Vanmorgen zag ik dat de herhaling van het programma Sportzomer van gisteravond opstond. We keken samen naar de fantastische finale van Epke Zonderland. Heerlijk! Maar pap wist niet wie dit was en of dit nu was, of gisteren of vorig jaar. Is dat nu? Echt waar? Olympische Spelen? Goh, wist ik niet! Gisteren kwam de Eneco ploegentijdrit zowat bij hem langs de voordeur. Toen ik hem 's morgens belde om te zeggen dat ik de stad niet binnenkwam omdat diverse (hoofd)wegen al vroeg waren afgesloten in verband met dit evenement en dus niet naar hem kon komen wist hij natuurlijk van niets: Wielrennen .... hier? Daar heeft me niemand iets over verteld! En waar komen ze langs, die straat ken ik niet .... Ik weet dus niet of hij überhaupt is gaan kijken, maar kan me zo voorstellen dat hij toch iets van geluid van bijvoorbeeld de laagvliegende helikopters moet hebben gehoord, of niet natuurlijk. Veel plekken in de stad waren niet of nauwelijks bereikbaar, en dat al vanaf 's morgens een uur of 9. Toch wel vervelend: de middagmaaltijd werd uren later bereid (Is niet erg, ik eet wel een boterham) en ook de blisterverpakking met medicijnen kon niet op de normale tijd worden bezorgd. Nu was het voor pap geen probleem, hij heeft zich goed geamuseerd (vraag me niet wat hij de hele dag heeft gedaan in zijn eentje ....) maar ik kan me zo voorstellen dat dit voor velen vervelend is (geweest). En wat ik de hele dag van gisteren heb gedaan? 's Morgens via flinke omwegen naar een afspraak in het ziekenhuis gereden, en daarna eens zolang over de terugreis gedaan. 's Middags gaan kijken naar een gedeelte van eerdergenoemde Eneco tijdrit die door ons eigen dorpje kwam, en toen vlug naar huis om de rest hiervan op de televisie te bekijken :-) Genoten van de beelden die werden uitgezonden vanuit de helikopter: wat wonen we toch mooi! En uiteraard daarna nog héél erg genoten van het Olympische turnen!

Euh, ik weet niet welke ploeg dit is, ik geloof dat het de latere winnaars van de etappe waren ....

6 opmerkingen:

  1. Dat is erg onhandig inderdaad. Wij hebben ook een hele dag opgesloten gezeten in onze wijk, doordat de tijdrit van de ronde van België hier omheen reed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar wordt geen rekening mee gehouden of mensen hun eten of medicijnen wel op tijd krijgen. Wel lastig, gelukkig maar 1 dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook al gaf het overlast, je hebt je eigen omgeving vanuit een andere hoek kunnen bekijken ;-) En zoals ik kan lezen ben je heel blij met je woonomgeving. Da's toch ook leuk omdat bevestigd te zien....
    Fijne avond!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. LOL, ik voel me als je vader. Epke? Wie is dat?
    (Ik slaag er best goed in om geen erg te hebben in de Olympische Spelen, al zeg ik het zelf)
    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jammer dat het zo te lezen steeds verder achteruit gaat met je vader.
    Ik lees dat je zoekt naar een reden van deze achteruitgang. Ook wij deden dat vaak bij mijn moeder, maar behalve dat het vaak ondoenlijk is om er achter te komen, is de ziekte op zich natuurlijk ook voorttredend. Dus kan je vader ook zonder aanwijsbare reden slechter zijn dan de dag of de week ervoor.
    Maar ik kan me voorstellen dat het een voortdurende reden tot bezorgdheid is, zeker als je broers met vakantie zijn.
    Heel veel sterkte toegewenst!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 't is duidelijk fietsseizoen. ook bij ons reeds 2 zondagen na elkaar fietswedstrijden! maar wij hadden er geen last van, zaten gezellig op ons terras te genieten van het zonnetje! lieve groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge